Inlägg från: litenlind |Visa alla inlägg
  • litenlind

Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!

Jag har den senaste tiden rensat mycket i mitt liv och gjort mig av med saker och mönster som haft negativ inverkan på mig. Nu har jag startat om lite kan man säga, fast utan att vara så drastisk som att skilja mig eller flytta eller så.

Däremot har jag börjat följa en livslång dröm och har äntligen börjat skriva böcker. Jag har börjat träna igen och jag har lagt upp dagarna på ett annat sätt som gör att jag hinner mer och får mer lust att umgås. Det är här det här inlägget kommer in i bilden, för jag inser nu att många av mina kära älskade vänner inte hinner saker på samma sätt och alla är upptagna med sitt.

Eftersom jag är en social människa som älskar möten (tänk vad många möten man är med om i livet egentligen, men så få av dem blir  till något bestående) och att få nya vänner så tänkte jag vara så modern så att jag testar att lägga ut en förfrågan här. Alltså:

Finns det några tjejer i 30-årsåldern (plus minus några år såklart, vi ska inte vara petiga!) i Göteborg som är intresserade av att få nya goa vänner? Som vill träffas för en drink eller två ibland, gå på bio, promenera, shoppa, skvallra, kanske resa nånstans nån gång, eller bara hänga  i trädgården en varm sommarkväll?

Om ni finns så skulle jag bli väldigt glad om ni gav er tillkänna. Kom igen nu så skapar vi ett tight tjejgäng!! 

Allt du önskar kan du få
  • Svar på tråden Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!
  • litenlind

Ah, trist! Jag hoppas också på det, livet är för kort för att inte fyllas med vänner och andra trevliga saker

Allt du önskar kan du få
  • litenlind

Ahh, inte så himla långt från min mans hemtrakter då. Eller ja, en bit är det ju, men inte sååå långt. Han är från Ljungby.

Hoppas att även du hittar det där goa gänget du söker då  

Skulle ni någon gång ha vägarna förbi Göteborg så hojta så kan vi ju alltid ta en fika eller nåt ändå. Ni vet Samantha (SATC) flyttade ju mååååånga mil från resten av tjejerna och de höll ju ändå ihop

Allt du önskar kan du få
  • litenlind

Ja idag är jag ledig. Eller ja, jag har en del skrivande jag ska göra, men har redan kommit rätt långt med det jag ska idag så jag unnar mig en paus

Jo men visst är det så, man sätter ofta upp hinder för sig själv som egentligen är rätt onödiga. Så dumt, men vanans makt är stor. Jag kan ju inte säga att jag är i Växjö så ofta heller, typ aldrig, men det ska vara en fin liten stad efter vad jag förstår? Vem vet, jag kanske kan komma och fika där nån gång om jag ändå är i Ljungby tex?

Allt du önskar kan du få
  • litenlind

Hua vad kallt det är idag!! Jag tillhör inte gruppen av människor som uppskattar kyla. Hellre för varmt än för kallt. Lagom är såklart bäst, man är väl svensk (landet lagom liksom). Det är dock i princip bara när det gäller vädret jag gillar lagom, annars är jag ganska mycket antingen eller och jag gör det mesta till 3000%. Typ. I alla fall om ni frågar min familj.

En sån här dag får jag mest lust att krypa upp i soffan med en kopp te eller varm choklad (evig debatt med  mannen om huruvida det heter "varm chokladmjölk", "varm choklad" eller "varm oboy". Jag röstar på de två sista beroende på om den görs på kakao eller oboy) och se en film eller kanske läsa en bok. Jag har suttit hela morgonen och skrivit på boken och fingrarna domnar nästan bort på tangentbordet. Dags att höja elementen igen?

Allt du önskar kan du få
  • litenlind

Ja men visst gör det!!

Wow, heja dig! Är det något du försörjer dig på eller gör du det för att du tycker det är kul (eller för att du helt enkelt är en väldigt vänlig själ ) Jag måste säga att jag är väldigt svag för bakverk, jag kanske skulle komma och hälsa på dig  Fast jag har fått för mig att börja leva lite sundare och inte äta socker och sånt i tid och otid. Nu laddar jag inför påsken, då ska det FROSSAS!!

Allt du önskar kan du få
  • litenlind

Glad påsk till dig också!

Vi har precis kommit hem efter en hektisk helg. I fredags hjälpte vi min bror att flytta och sen åkte vi upp till Hunnebostrand där vi alltid firar påsken. Vi har gjort det ända sen jag var liten (min mormor och morfar var från Hunnebo så vi har tillbringat somrarna där). Idag kom vi hem därifrån och åkte direkt på kalas till min farfar som fyller 75 år idag. Puh, jag har fått min beskärda del av tårta och godis nu kan man säga.

Vi (jag, min man och vår dotter) bor i ett hus i Tuve, så det är nästan på landet. Tycker det är rätt perfekt läge när man har barn, det tar 17 min med buss till Brunnsparken och ändå bor vi granne med skog och hästhagar.  

Allt du önskar kan du få
  • litenlind

Hej Linda (antar jag att du heter ) Välkommen!!

Igår var det så fint (till och med varmt) väder i Hunnebostrand så man glömde nästan bort att det bara är april och vädret kan vara väldigt nyckfullt. Jag blev brutalt påmind idag när jag tittade ut och ser att det snöar...

Jag längtar desperat efter sol och ca 25 graders värme. Det är livet på en pinne det.

Har ni haft en trevlig påsk? Jag har som sagt spenderat den i Hunnebostrand, som vi alltid gör. Jag gillar traditioner och påsk, midsommar och jul är favorithögtider. Fast högtider låter så uppstyltat, men ni förstår kanske vad jag menar?

Allt du önskar kan du få
  • litenlind

Helt rätt av dig att göra det du känner för tycker jag! Man skapar ju sina egna regler, eller hur? Hos oss brukar vi ge sjutton i alla måsten och firar vad det nu är vi ska fira precis så som vi själva vill. Men det brukar ändå bli vissa grejer som är ständigt återkommande, fast det är ju då saker vi själva valt för att vi gillar det

Visst är det ett j***a skitväder!! Den lilla lilla brännan man hann få i solen försvinner ju snabbare än snabbt nu  (Som om brännan är det viktigaste... Inte så jag mena, men det är skönt att inte så helt genomskinlig ut i alla fall)

I veckan väntar en himla massa jobb. Jag måste se till att skriva klart första utkastet till den bok jag håller på med nu senast på onsdag och sen ska den kritiskt granskas av gud och alla människor. Torsdag till söndag ska jag jobba nästan dygnet runt med mitt andra jobb, som är med personer med funktionsnedsättningar. Jag har en himla massa grejer för mig: Jag skriver, jag ska snart dra igång som föreläsare, jag jobbar på ett assistentföretag och jag är lägerledare en gång i månaden. Puh,svettigt. Men väldigt roligt. Sen väntar två lugnare veckor när jag är mycket ledig. 

Jag har alltid tisdagar och onsdagar som egna dagar då jag kan göra vad jag vill på eftermiddagen och kvällen. Det är skönt att ha dessa dagar som jag vet att jag kan boka in vad jag vill på. Och fredagar är jag nästan alltid ledig från klockan elva på förmiddagen, jättelyxigt. Förutom den helgen som jag har läger då, då är jag bara ledig mellan elva och fem, för då sticker jag iväg med lägerdeltagarna.

Vad ska ni ha för er då?

Allt du önskar kan du få
Svar på tråden Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!