Ska du skicka ut dina barn för att tigga godis i eftermiddag??
Ja, ska ni skicka ut dem?
Motivera gärna varför också.
Ja, ska ni skicka ut dem?
Motivera gärna varför också.
Ja i min värld är det tradition att gå påskkärring, gjorde jag själv som liten med & inget jag klassar som tiggeri om det görs rätt . Självfallet utklädd och med fint ritade påskbrev ! att alla inte ger något tillbaka vet dem om & förväntar sig inte heller det.
Nej, för sånt gör man först på påsklördag :)
Nej, de har inget intresse av det. De är 2 och 4 år. Har frågat om de ville klä ut sig till påskkärringar öht, men de ville inte det heller. De ville hellre måla naglarna isf.
Nej. 8-åringen vill, men hon är så pass förkyld att hon får hålla sig hemma.
Nej, givetvis inte. Vi köper eget godis till vårt barn så hen behöver inte tigga.
Tror ni ( inte alla) på fullaste allvar att det handlar om att tigga och att folk inte kan köpa eget godis till sina barn?
Nej sonen är för liten för att kunna gå påskkärring/gubbe
Nää jag tänker inte skicka ut dem men jag antar att de kommer att göra det för att de vill, de har ritat påskkort i en vecka och testat olika kläder de ska ha på sig så de är fina....jag anser inte att det är att tigga, de gör det för att det är kul spännande och de pratar om att det ska bli kul att ge folk kort så de blir glad, jag tycker inte att det är något fel alls med det, vill man inte ge godis så behöver man absolut inte göra det
Ja mina ska få gå. Vi bor i ett nybyggarområde där det kryllar av ungar och de allra flesta går ut och påskar på skärtorsdag.
Ska hämta på dagis kl 15 och så får de sätta sig och göra fina påskkort innan middag och så får de gå ut efter och önska glad påsk.
Hade jag bott på annorlunda hade jag nog bara släppt dem till folk jag kände men nu får de springa rätt fritt då vi känner eller känner till alla och så gott som alla är inblandade själva.
Nej, men hade jag vetat att det fanns folk här i huset som hade godis hemma hade sonen fått gå runt bland grannarna här. Med hemmagjorda påskkort och önska alla glad påsk. Nu är inte godiset det viktiga men jag känner tanterna här i huset och dom hade blivit jätteledsna om vi kom och dom inte hade något till barnen (eftersom mina barn är dom enda i huset så är vi rätt kända hos alla gamlingar för dom tycker det är så kul med barn i huset :)). Så vi håller oss hemma, dom brukar få en slant till påsk av tanterna om vi träffar på dom men det är ju inte alltid man gör det, ibland kommer dom och ringer på och lämnar.
Jag tycker inte att det har med tiggeri att göra. Däremot har jag ytterst svårt för alla dom barn som går runt utan påskkort och knappt kan säga glad påsk utan bara kräver godis, då tycker jag det är fel...