• 72dagar

    Gonadotropiner efter Pergo, nån mer?

    Hej

    Ska snart börja på femte och sista pergokuren.
    De kommer kolla mig två gånger i veckan nu för att avgöra om det blir en trippelkur.
    Sedan blir det sprutor.
    Någon som vet hur det går till?
    Är rätt så spruträdd.
    men är glad att de tar mig på allvar och att jag slipper vänta på en äl som inte kommer med Pergotime.

    Fick en son 2010 efter fyra pergokurer. Denna omgången verkar de inte kicka igång något tyvärr..
     


    # Vide 20100825 #
  • Svar på tråden Gonadotropiner efter Pergo, nån mer?
  • FruG

    Jag gick samma väg när vi försökte få bar. Först pergotime och när det inte funkade blev det sprutor. Var livrädd innan och trodde att det skulle vara jobbigt.
    Men det gick så smidigt Det e ju liksom pennor man tar till en början och de känns knappt. Det jobbiga är ju hoppet som man hela tiden har. Men det e ju samma med pergo eller vilken annan behandling som helst. Man vill lyckas.

    Så oroa dig inte för sprutorna, det går kanonbra Jag tog sprutor i ett år och sen efter det tog jag sprutor när vi gjorde 9 st ivf så det blev nog några hundra sprutor tillslut Å jag överlevde, trots att jag hatar sprutor.

    Lycka till!


  • FruG
    72dagar skrev 2012-04-06 21:59:59 följande:
    Hur gick det med sprutorna, fick du äl?
    Pennor låter ju lite bättre :)
    Japp, med sprutorna fick jag ägglossning. Lättare än med pergotime, iaf på mig. Och med pergo så äter man ju i 5 dgr sen vet man inte hur det går..
    Med sprutor så kan man spruta och justera dosen under en behandling. Det går ju inte med pergo då måste man vänta tills nästa gång tex för att öka dosen.
    Enda med sprutor som e lite besvärligare är ju att det kan bli en hel del mer vul eftersom man kollar mer noggrant då.

    På mig blev det en flopp iaf.. Fick äl men sen visade det sig när vi gick vidare till ivf att nästan alla mina äggblåsor är tomma. Så jag ägglossar utan ägg de flesta gånger... Men efter flera års kamp har vi den familj vi önskade Och tro mig, även om det tar tid, många tårar hinner passera och många gånger en känsla av hopplöshet.... Så är det värt det den dagen ni sitter där med den familj ni drömde om.
  • 72dagar

    Ja, det blir så väldigt mycket oviss väntan med pergo. Lite besvärligt med massa vul med tanke på jobbet men i värsta fall får man väl prata med chefen. Ska dock precis få en ny och det är inte det första man vill säga :)

    Hur fick ni till ivf med så många tomma äggblåsor?

    Längtar. Är dock så glad att vi redan fått en liten. Vore sju resor värre annars. Hoppas på tvillingar för vi vill ha många barn.


    # Vide 20100825 #
  • FruG

    Jag talade om som det var för mina chefer för det var så mycket lättare att få ledigt från jobbet om de visste. Var aldrig nå strul om det faktiskt.

    Vi fick alltid ut ägg vid alla ivf. Men det var väldigt få ägg i förhållande till antalet äggblåsor man punkterade. När vi fick första sonen var det 9 äggblåsor men bara ett ägg. Och då fick vi dessutom barn på det ägget!!! Trodde jag aldrig då
    Sen så ökade de dosen lite försiktigt också så jag fick fler o fler äggblåsor och då oftast fler ägg.

    Skönt att ni inte står helt barnlösa!!! Även om syskonförsöken är lika jobbiga och ibland nästan värre. Men man har ju alltid sin lilla. Men eftersom ni fått en så borde väl era chanser vara ganska goda?
    Varför har du fått pergo? Hade ni behandling när ni fick sonen också?

    Om du har ägglossningsproblem, har du testat LCHF?
    Jag har börjat med det efter sista barnet för jag ville gå ner några kilo. Men redan efter några veckor fick jag ägglossning av mig själv. Har jag nästan aldrig själv annars!!! Å sen i höstas har jag haft flera ägglossningar av mig själv de perioder jag äter LCHF. Men nu har vi ju fått den familj vi önskade så ironiskt nog efter år av behandling och 9 st ivf + fet så kanske man måste skydda sig


  • 72dagar

    Vi har flex så borde inte vara något problem men ser inte så bra ut att sticka iväg på privata ärenden hela tiden.

    Vilken enorm tur ni hade på första ägget!

    Japp gick på pergo då. Har en cykel på 72 dagar. Tog sig på fjärde rundan. Fungerar tyvärr inte nu av nån anledning. Får ingen äl.

    Har inte testat lchf. Har dock funderat på att lägga om kosten.


    # Vide 20100825 #
Svar på tråden Gonadotropiner efter Pergo, nån mer?