Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Nils Karlsson Pyssling är gay !

RianMusik skrev 2012-04-07 11:57:40 följande:
    Alltså, Nils karlsson pyssling är gay !
    Ok, vi föreställer oss att det stämmer, att han faktiskt är homosexuell. Och nu då? Fyller den vetskapen någon som helst funktion?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    RianMusik skrev 2012-04-07 23:22:16 följande:
    Är det så ? vad jag har fått uppleva så är det SD som man kan bemötta bäst mer eller mindre när det gäller sak frågor utan att få en massa skit kastat på sig skillnad från vänster nissarna som blir så hetsiga bara för att dom inte kan förstå hur någon kan tycka si och så ! Men som du säger, detta är ett fritt land och man får tycka vad man vill , iallafall vad det står i lagen ,men det märks inte !
    Vad är det du "inte får säga"?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    RianMusik skrev 2012-04-07 23:47:29 följande:
    Konstig ! För varje gång jag eller mina vänner har diskuterat dessa frågor så har det blivit kalabalik från vänsterns håll . Har till och med fått ta emot hot och våld !
    Du blandar ihop den lagstadgade yttrandefrihetsrätten med den påstådda rätten att inte bli kritiserad.

Hot och våld är däremot aldrig ok men det har inte med den lagen att göra.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    RianMusik skrev 2012-04-08 07:58:00 följande:
    kritik tar jag gärna emot men man får ju räkna med att jag kritiserar tillbaks. Men det finns dom som bara vill ha rätt och kan inte acceptera att andra tycker olika, och nej, det är inte SD.are jag pratar om eller nationella utan vänster människor som jag stöt på under åren som har svårt med att man tycker annorlunda än dem. Nu säger jag inte att alla vänster vridna människor är så men det finns en del som är funtade så. Ta tex nu när jag skrev att jag brukar ta upp invandrar frågor med vänstern, blev direkt kallad för rasist av en nolla här på FL utan att ha sagt något rasistiskt överhuvudtaget !
    Och inget av det du tar upp har med yttrandefrihetsgrundlagen att göra.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    RianMusik skrev 2012-04-08 10:56:54 följande:
    Att bli kallad för rasist kan klassas som kränkande och har då i sin tur med yttrandefrihetslagen att göra !
    Nej, det har det inte alls.

Det skulle kunna vara en fråga för lagen om förtal, men vad andra kallar dig har precis ingenting med yttrandefrihetsgrundlagen att göra. I alla fall inte åt det hållet, ibland kan den ge ett visst skydd åt den som kallar dig något.

Jag föreslår att du slår upp en lagbok och läser yttrandefrihetsgrundlagen så får du svart på vitt att det inte har med frågan att göra.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    RianMusik skrev 2012-04-08 12:25:53 följande:
    Jo men förtal som du säger är inte lagligt så att kalla någon för rasist utan att den personen i frågan har sagt något rasistiskt är förtal !

Och det har fortfarande inget med din lagstadgade rätt att säga vad du vill att göra, vilket du tog upp.

Yttrandefrihetsgrundlagen har helt enkelt inte med saken att göra.
Svar på tråden Nils Karlsson Pyssling är gay !