Anonym skrev 2012-04-06 20:00:10 följande:
Alla förhållande får dippar i bland. Jag har varit tillsammans med min man i 11 år. Vi har haft det bra för det mesta, men en tid i livet gick jag ned väldigt mkt i vikt, mådde skit på jobbet och mådde så klart inte bra hemma heller. Jag fick oväntad uppmärksamhet från en manlig vän till en vän och jag föll som en fura.
Blev riktigt betuttad av situationen, trodde jag var "kär' i honom och var nära att bryta upp med min man ett tag för att kunna utforska den nya "vännen" vidare.
Som tur är höll ja mig nykter, tänkte och kände efter massor. Lät mig i smyg få tänka på den andra och kom fram till slut att det bara var uppmärksamheten jag behövde just då. Jag gick aldrig över gränsen och den andra mannen är bara en vän i dag. Tackar stjärnorna för det eftersom jag är dökär i min man och vi har det riktigt bra i dag.
Jag har alltid sagt att jag inte tror jag skulle kunna vara otrogen, glad att jag kunde följa det. Glad att jag vågade välja den rätta vägen och satsa mer på mitt förhållande.
Jag skulle ha förståelse för om min man hade förälskat sig tillfälligt i någon annan, det viktiga är ju vad man väljer att göra åt det. Nu har din man inte varit otrogen, även om han nu varit det mentalt, men se det som en styrka att han inte gick all in. Fokusera på vad ni behöver förbättra och gör planer för hur ni ska nå en bättre relation, tillsammans!
Lycka till!
ok, ja det svåra är bara att han kan inte prata om det o ta ansvarr för det och mkt lögner har funnits, det som vart svårast tycker jag. sen att det hände så tidigt i förhållande, skillnad om vi vart tillsammans i kanske 5 eller 10 år. sen var vi väldigt kära fortf. förstår då inte varför