toccata skrev 2012-04-07 11:21:17 följande:
Egentligen kanske det är föreställningen om oändlig trohet som ställer till problem för många i sina relationer.
Tror att om fler ömsesidigt öppnade upp sina relationer så skulle det just stärka mångas band på ett oanat sätt. Prata med andra ses oftast som harmlöst men så fort fysisk berörning kommer med så blir det färgat av svek och äckel. Men varför egentligen?
Vad skönt det är med semester ibland, se något nytt, äta något annat, men det är ännu härligare att komma hem igen och se pilen utanför fönstret med nya ögon. Skulle det inte också kunna vara lite så med relationer och att träffa andra?
det är väl ok för dig om du vill det,
jag har dock inte den föreställningen om ett förhållande, då kan man väl lika gärna kalla det kompisförhållande eller öppet förhållande? o har båda lovat o prata om att trohet är det viktigaste i ett förhållande så blir man sårad, tro mig.
att se och tycka andra ser bra ut och kanske se nån som man attraheras av är ju helt normalt men ineder man hemliga möten och ljuger så tycker jag det inte är ok