• Anonym (Orolig)

Tappat bort min utbetalningslapp

Hejsan!

Min utbetalningslapp från CSN på ett par tusen kr är spårlöst borta!
    Någon som vet om man kan få en ny hemskickad?
    Pengarna går ju endast att få ut med min legitimation, och jag tror bestämt att jag råkat slänga lappen.

• Svar på tråden Tappat bort min utbetalningslapp
  • Tobas

"utebalningslappen" är en värdehandling. Du får ingen ny bara sådär. Du kan kanske ringa till CSN's utbetalningsavdelning och be dem makulera den och skicka dig en ny, men var beredd på att du får betala litegrann i administrationsavgift.

• Anonym (Orolig)
    Tobas skrev 2012-04-07 10:52:24 följande:
    "utebalningslappen" är en värdehandling. Du får ingen ny bara sådär. Du kan kanske ringa till CSN's utbetalningsavdelning och be dem makulera den och skicka dig en ny, men var beredd på att du får betala litegrann i administrationsavgift.
    Det spelar mig ingen roll så länge jag får mina pengar, du har ingen aning om vad en sådan administrationsavgift kan landa på?
    Men bra, då får jag ringa till CSN på tisdag då.. usch oroar mig så!
  • morningsun

Tips: skaffa ett bankkonto och se till att CSN sätterin pengarna där. Så händer det inte igen, i varje fall.

• Anonym (Orolig)

Ja, det vet jag! Men första gången får man ut det på papper, hämtar ut samt anmäler konto på banken...

• La Lola
    Anonym (Orolig) skrev 2012-04-09 00:27:51 följande:
    Ja, det vet jag! Men första gången får man ut det på papper, hämtar ut samt anmäler konto på banken...
    Nja, du kan väl anmäla konto innan ändå?
    Det går ju att göra via nätet.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Orolig)

Nej inte enligt CSN.. Har redan vart i kontakt med dem..

La Lola skrev 2012-04-09 08:01:46 följande:
    Nja, du kan väl anmäla konto innan ändå?

Det går ju att göra via nätet.

• La Lola
    Anonym (Orolig) skrev 2012-04-09 10:03:52 följande:
    Nej inte enligt CSN.. Har redan vart i kontakt med dem..
    Skumt...jag fick min första utb på en lapp och det trodde jag berodde på att jag inte hade uppgett kontonr till de (trodde att de redan hade det i sitt system sen tidigare plugg).
  • Anonym (Orolig)

Jo jag har med tidigare fått utbetalningar från csn. Men om det gått mer än 1 år sedan sist kan man bli tvungen till att registrera det på nytt, och det endast genom bank tydligen.

Skit dumt, men handlar väl om säkerhet antar jag..

La Lola skrev 2012-04-09 10:24:41 följande:
    Skumt...jag fick min första utb på en lapp och det trodde jag berodde på att jag inte hade uppgett kontonr till de (trodde att de redan hade det i sitt system sen tidigare plugg).

• La Lola
    Anonym (Orolig) skrev 2012-04-09 10:38:47 följande:
    Jo jag har med tidigare fått utbetalningar från csn. Men om det gått mer än 1 år sedan sist kan man bli tvungen till att registrera det på nytt, och det endast genom bank tydligen.
    Skit dumt, men handlar väl om säkerhet antar jag..
    Näe uppge sitt kontonr kan man göra via nätet, det gjorde jag.
  • Anonym (Orolig)

Ja okej, när jag ringde sa de att första utbetalning måste gå genom bank och där anmäla konto.

Hittade inget där man kunde fylla i banknr på min sida heller.

La Lola skrev 2012-04-09 10:42:23 följande:
    Näe uppge sitt kontonr kan man göra via nätet, det gjorde jag.

Svar på tråden Tappat bort min utbetalningslapp