Inlägg från: IceJossan |Visa alla inlägg
  • IceJossan

Tips behövs till sörjande katt

Jag håller inte med om att en ny katt bara är en stressfaktor. Väldigt många gånger har jag hört om raka motsatsen, att en ny katt varit helt rätt. Många katter vantrivs något fruktansvärt som ensamkatter och  är därmed i stort behov av en kompis. Har katten förlorat sin kära vän kan den snabbt komma på andra tankar om en ny krabat plötsligt knatar omkring där hemma. Så personligen rekomenderar jag att du snabbt börjar leta efter en passande kamrat till din kisse, en kamrat som passar henne, som har samma behov av närhet och bus som din kisse. Var hennes mamma den perfekta kompisen så leta efter en katt som är likadan till sättet gentemot din kvarvarande katt. Alltså, mös de ihop, gosade med varandra, tvättade varandra, lekte ihop, så leta efter en kompis med samma behov så att de får ut så mycket som möjligt av varandra. Rekomenderar dock inte en kattunge eller ungkatt till en 11-årig kisse eftersom det kan bli aaalldeles för jobbigt för "tanten" som kanske bara orkar leka litegrann.

Svar på tråden Tips behövs till sörjande katt