• Anonym

Samarbetssamtal med barn?

Jag undrar ifall någon med kunskap och/eller erfarenhet kan berätta ifall det är möjligt att få med barnen i någon form under samarbetssamtal och i så fall i vilken form det skulle kunna ske?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 16:36
    Det hade varit mycket värdefullt för mig att få kontakt med någon som varit med om detta, alternativt vet om det förekommer.

• Svar på tråden Samarbetssamtal med barn?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-08 13:56:19 följande:
    Jag undrar ifall någon med kunskap och/eller erfarenhet kan berätta ifall det är möjligt att få med barnen i någon form under samarbetssamtal och i så fall i vilken form det skulle kunna ske?
    Med tanke på att det är barnens bästa som ska avhandlas kan det vara lämpligt att samtalsledaren även pratar med barnet så barnet har en chans att komma till tals.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-08 14:23:23 följande:
    Med tanke på att det är barnens bästa som ska avhandlas kan det vara lämpligt att samtalsledaren även pratar med barnet så barnet har en chans att komma till tals.
    Har du erfarenhet av detta eller har du också (som jag) läst dig till det? För jag drar också den slutsatsen utifrån det jag läser om samarbetssamtalens mål och syfte, men frågan är hur vanligt det, trots detta, är i verkligheten?
  • Anonym

Varför ska du ha med barnen ?
    Samarbetssamtal är till för att föräldrarna ska kunna sammabeta bättre kring barnen , att ta med barnen på sådana möten är inte att rekommendera , barnen ska hållas utanför tjafs , inte blandas in och användas som slagträn

• Anonym (undrar jag med)

jag undrar detta jag med eftersom jag föreslog för exet att vi kunde prata tillsammans med barnet om vilken aktivietet denna vill ha så exet föreslog att boka tid med barnet till familjerätten men jag är osäker på om vi får gå dit med barnet bara så där...

det kan ju vara jobbigt för barnet med att prata med oss föräldrar på familjerätten med andra närvarande tänker jag.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-08 14:33:37 följande:
    Varför ska du ha med barnen ?
    Samarbetssamtal är till för att föräldrarna ska kunna sammabeta bättre kring barnen , att ta med barnen på sådana möten är inte att rekommendera , barnen ska hållas utanför tjafs , inte blandas in och användas som slagträn
    Barnens vilja ska vara i fokus. Samarbetssamtalsledaren kan prata enskilt med barnet om båda vårdnadshavarna godkänner det.
  • Anonym

Hur gammal är ungen och varför kan ni inte bara lyssna vad ungen har att säga utan att gå till fr?

• Söders fröjder

Så för att ni ska kunna lyssna på barnets val av aktivitet ska ni blanda in ffamiljerätt. Seriöst ts hör du hur crazy du låter nu

Söders fröjder skrev 2012-04-08 14:46:46 följande:
    Så för att ni ska kunna lyssna på barnets val av aktivitet ska ni blanda in ffamiljerätt. Seriöst ts hör du hur crazy du låter nu
    hallå det var jag som pratade om aktivieter inte ts.

dessutom var  det inte jag som föreslog det utan exet, jag föreslog att träffas på ett café med barnet

• Anonym

Va?
    Nä,inte ta med barnet. Ni frågar väl vad barnet vill göra? Så får ni som föräldrar komma överens om det är ok,och om ni betalar hälften var av aktiviteten. 

Anonym skrev 2012-04-08 14:55:44 följande:
    Va?
    Nä,inte ta med barnet. Ni frågar väl vad barnet vill göra? Så får ni som föräldrar komma överens om det är ok,och om ni betalar hälften var av aktiviteten. 
    ja barnet vill gå på bild och lära sig rita.

exet säger jag ska betalar allt.

exet vill att barnet ska gå simskola.

därför  ville jag träffa exet så barnet kan få säga vad det vill göra...
    jag anser att båda föräldrarna ska  betala aktivieten, i alla fall när barnet bor vv.

men exet vill jag ska betala det som jag väljer så betalar exet det exet väljer..           

jag vill  att barnet ska välja det barnet vill..   

Svar på tråden Samarbetssamtal med barn?