Körkort :-[ ?
har du inte tid att övningsköra blir det ju svårt. Intensivkurser rekommenderar jag inte om du vill bli en SÄKER förare fort......fråga gärna om du har frågor
/ camilla/trafiklärare
har du inte tid att övningsköra blir det ju svårt. Intensivkurser rekommenderar jag inte om du vill bli en SÄKER förare fort......fråga gärna om du har frågor
/ camilla/trafiklärare
jag skrev inte att man blir sämre förare, jag skrev att om du vill bli en SÄKER förare FORT så rekommenderar jag inte intensivkurs. Man behöver mängdträning och massa körtimmar för att bli en säkerförare. Precis som piloter behöver flygtimmare behöver förare körtimmar.
Jag har tränat många elever som tagit intensivkurser och sen ändå inte klarat uppkörningen för att inspektören sett att det fattas massa mängträning.
Intensivkurser är jättebra för de elever som redan har kört ganska mycket, de som iallafall kan grunderna (grunderna är viktigast och tar oftast längst tid). Men inte för nybörjare, nu vet inte jag vad TS är, är du nybörjare?
det finns INGA genvägar till en säker körning. Jag skulle aldrig vilja bli opererad av en doktor som tagit en genväg för att han ville bli doktor fort. Inget ont mot TS, jag förstår att man vill att det ska gå fort.
jag rekommendera bra skolor söder om stockholm, skulle det funka eller vill du ha mer centralt?
Xylifon, vad är klart att det kan vara?
Sen antalet lektioner är totalt onödigt att diskutera då det är en individuell fråga. Alla behöver olika många lektioner beroende på hur du lär, hur ofta du kör, hur långa lektionerna är, hur mycket du kan, hur gammal du är, har du uppehåll i övningen... mm mm, Det går aldrig att säga att si och så många lektioner behöver just du!
Söder om söder... typ nynäs?
Dalens trafikskola i blåsut
Björgs trafikskola i hornstull
Tyresö trafikskola
Xylifon:
Det skillnad på 20 lektioner utspritt på 5 veckor eller 5 dagar, man glömmer emellan om man inte upprepar och övar ofta. Men man ska inte öva föör ofta (vilket jag anser att man gör på en intesivkurs) eftersom man även behöver vila och hjärnan behöver smälta informationen, som nybörjare blir det för mcyket på för kort tid.
Tro mig!! jag har sett och jobbat med sånt.
TS, jag känner inte till några skolor i VH, det är för söder för mig men gå in på
www.str.se och kolla om det finns några anslutna skolor i VH eller i närheten, skolor som är med i str är enligt min erfarenhet lite extra seriösa.
gäst:
lycka till!! och tänk på det är bättre att skynda långsamt!! du måste bli en säker förare så att du kan förutse risker och även få behålla körkortet väl du fått det