• Anonym (40-åring)

Lönnfet 40-åring

Hej!
    Behöver komma igång med träning men har ingen lust alls. Jag har träningskort på en sportanläggning med både gruppträning och möjlighet att gymma. Det senaste året har det bara gått utför, bilringar har dykt upp och jag föredrar god mat och att sitta framför datorn istället för att träna. Jag arbetar mycket och har småbarn hemma så jag har inte tid i överflöd. Är det så att kroppen ändras i min ålder och att det är lättare att skaffa extrakilon? Vad sjutton ska jag hitta på när det gäller träning när jag vet att jag måste om jag ska kunna fundera på att visa mig i sommarkläder! Motivationen ligger på botten... 

• Svar på tråden Lönnfet 40-åring
  • Träningsexpert Elmina

Det stämmer att kroppen förändras och att det blir svårare att gå ner i vikt. Men se det istället som en utmaning som du ska klara! Det viktigaste för dig är att sätta ett konkret mål. Bestäm dig när det ska vara uppnått och hur du ska gå tillväga. Fundera även på om det finns några hinder och hur du i så fall ska övervinna dessa. Hitta en träningsform som är rolig och planera in den som en viktig aktivitet som måste prioriteras. Lycka till

Läs mer om Föräldrafitness på Facebook.com
Svar på tråden Lönnfet 40-åring