• Egendomligt

Åka utomlands utan barnen?

Jag skulle hellre ha haft med mig barnen om jag skulle åka utomlands. Vår son sov borta själv (hos mina föräldrar) första gången nyligen när han var 18 månader, då lämnade vi honom på förmiddagen och hämtade honom på eftermiddagen dagen därpå, så det var bara en natt. Även om det hade gått bra så talade min mamma om att han hade varit lite "olycklig", ville gärna ha nappen & snuttefilten och sitta i knä osv. Han var gladare och skrattade sen när vi hade kommit tillbaka.

Så med tanke på det skulle jag inte ha velat lämna honom så länge som en vecka på ett bra tag, eftersom han förmodligen skulle längta efter oss lika mycket som vi längtar efter honom. Men om dina barn är mer vana att sova över utan er, så är det ju inte riktigt samma sak.

• Egendomligt

Ska tillägga att mina föräldrar och storasyster åkte utomlands utan mig en vecka när jag var 8 månader gammal. Jag överlevde det i alla fall, men om det har påverkat mig på något sätt är ju svårt att säga. I vilket fall så fick jag vattkoppor precis då, så mina föräldrar hade dåligt samvete över att de inte var hemma. Sedan dess har alla barnen i min familj alltid följt med på alla utlandsresor.   

Svar på tråden Åka utomlands utan barnen?