Inlägg från: Nina 566 |Visa alla inlägg
  • Nina 566

Hur tänka med kudde?

Det går inte att skydda mot allt...tror dessvärre att alla "tillbehör" och lösningar mest bara stressar upp en ännu mera.

Mina barn har alltid haft kudde, den dagen som de kan vända sig så är det ingen fara med andningen.

Så fort min yngsta son kunde vända sig i sängen, runt 4-5 månader så valde han att sova på mage. I början så vände jag på honom men sen så insåg jag att han ville sova så.    

• Nina 566
    markbon skrev 2012-04-15 22:34:35 följande:
    Hej! Jag jobbar som försäljare på Jysk och jag har fått specialträning på just kuddar och täcken. Jag rekomenderar aldrig en kudde till barn under 2-3 år, detta pga att små barn sover bäst utan och är minst hälsoskadligt.
    Vad menar du med hälsoskadligt?
  • Nina 566
    felisa skrev 2012-04-16 16:02:17 följande:
    Underligt att Jysk inte följer Socialstyrelsens rekommendationer..

Men är du förvånad?   Ledsen att säga det men jag har aldrig stött på en  "kunnig" personal på Jysk.
    Handlar sängar osv på SOVA, där finns kunnig personal.  
  • Nina 566
    markbon skrev 2012-04-16 20:07:49 följande:
    Du skall också veta att Sova är ett företag som är specieliserade på sängar. Vi på Jysk säljer allt för hemmet. Det finns olika försäljare i varje butik, jag är ex. specialtränad på kuddar och täcken. Sen är vi inga experter som Sovas personal är bara specialtränade på sängar. Alla vi säljare skall kunna lite av varje på Jysk.
    Alla gillar inte alla företag, vilket är förståligt. Man skall inte ha kuddar till spädbarn då dem skall ligga med rak hals, inte böjd när dem är i det stadiet. :)

Ja, det finns säker bra säljare också....har jag kanske haft otur i de butiker som jag har besökt.
Svar på tråden Hur tänka med kudde?