• MammaiJuli

Ni som har erfarenhet av antingen Varberg eller Östra

Vi funderar på både och vad har NI för erfarenhet av Varberg eller Östra?

Tacksam om ni kan hjälpa en vilsen blivande mamma och pappa..

• Svar på tråden Ni som har erfarenhet av antingen Varberg eller Östra
  • evil eye

Jag har fött bägge mina söner på Östra. Bägge gånger har jag haft underbara barnmorskor och BB-tiden har varit bra. Jag har absolut inget att klaga på, men jag har ju heller inget att jämföra med.

• MammaiJuli
    evil eye skrev 2012-04-10 19:42:05 följande:
    Jag har fött bägge mina söner på Östra. Bägge gånger har jag haft underbara barnmorskor och BB-tiden har varit bra. Jag har absolut inget att klaga på, men jag har ju heller inget att jämföra med.
    det låter ju jätte bra,vi skall ju ha den 22 juli,Min BM  sa idag att dom skär ner så otroligt på Östra,och eftersom vi skall ha när det är semester så funderar man lite på hur det blir.
  • Lena

Varför inte Mölndal? Det har jag bra erfarenhet av.

Varberg skulle jag aldrig välja för där får pappan inte stanna på bb

• evil eye
    MammaiJuli skrev 2012-04-10 19:46:00 följande:
    det låter ju jätte bra,vi skall ju ha den 22 juli,Min BM  sa idag att dom skär ner så otroligt på Östra,och eftersom vi skall ha när det är semester så funderar man lite på hur det blir.

Ja, jag har oxå alltid hört att dom skär ner på personal på sommaren. Man brukar ju även kunna läsa om det i tidningen. Men jag har två sommarbarn och dom har alltid haft tid för mig. Var oxå orolig just vid första barnet att dom bara skulle skicka mig vidare, då han var beräknad till 6 juli.
  • annniel
    Lena skrev 2012-04-10 19:48:39 följande:
    Varför inte Mölndal? Det har jag bra erfarenhet av.

Varberg skulle jag aldrig välja för där får pappan inte stanna på bb
    Huh??? Min man fick stanna två nätter...jag mannen och bebisen i eget rum....vet inte vart du fått det ifrån..?
  • Lisa1976

jag gjorde planerat kejsarsnitt på Mölndal med mitt första barn.
    BB var mycket mysigare än Östras BB där jag födde mitt andra barn. Östras förlossningsavd var jättefint och nyrenoverat.
    Östras BB gillade jag inte. För stort och opersonligt. Mycket lyhört, det är jobbigt. Personalen är lika underbar på båda ställena.

Son 0804 Dotter 1101
  • mithrandil

Jag har inget positivt att säga om varbergs bb. Jag var snittad och de glömde ge mig mat och medicin typ varje gång. De la min dotter på rygg trots att jag protesterade. Det var först när hon satte i halsen och jag inte ens kunde resa mig för att hjälpa henne som de gick med på att ha henne på sidan. Hon krävde dessutom hjälp att få igång andningen efter det. 48tim efter fick jag nog och åkte hem.

Hua!

• annniel
    mithrandil skrev 2012-04-11 13:04:45 följande:
    Jag har inget positivt att säga om varbergs bb. Jag var snittad och de glömde ge mig mat och medicin typ varje gång. De la min dotter på rygg trots att jag protesterade. Det var först när hon satte i halsen och jag inte ens kunde resa mig för att hjälpa henne som de gick med på att ha henne på sidan. Hon krävde dessutom hjälp att få igång andningen efter det. 48tim efter fick jag nog och åkte hem.

Hua!
    Oj, vad olika erfarenheter man kan ha.

Blev också snittad och kunde inte bett om trevligare och mer omtänksamma människor. 
  • Lena
    annniel skrev 2012-04-11 12:35:32 följande:
    Huh??? Min man fick stanna två nätter...jag mannen och bebisen i eget rum....vet inte vart du fått det ifrån..?
    Det var informationen de gav till oss när vi var i Varberg på information. Det är dock fyra år sen. De gjorde så för att kunna låta alla kvinnor stanna så länge de ville.
  • MammaiJuli
    mithrandil skrev 2012-04-11 13:04:45 följande:

Hua!
    OJ!det låter ju hemskt..så får det ju verkligen INTE gå till. stackare..ja det där med att veta vart man skall föda tycker jag är svårt,man vill ju känna sig trygg,och välomhändertagen..nu är det 3 månader innan jag skall föda ,men man måste ju veta vart mna vill ta vägen...
Svar på tråden Ni som har erfarenhet av antingen Varberg eller Östra