Inlägg från: Billig trevnad |Visa alla inlägg
  • Billig trevnad

Min dotter är en tjock, elak häxa!!

Men varför är det så känsligt? Du skriver ju själv att din dotter inte vill vara häxan för att hon är ond, inte för att hon är ful. Alltså kommer hon väl inte ta det som en utseendepik utan bara bli besviken över att hon erbjuds fel roll.

Det är ju du som verkar förolämpad, TS.

• Billig trevnad
    Anonym (Mamman) skrev 2012-04-11 13:16:24 följande:
    Varför det är känsligt är för att jag inte vill att min dotter ska behöva höra något sådant från de som kommer jobba med teatern! De verkar rent ut sagt oprofessionella som uttrycker det på det viset. Istället för att säga "vi letar en blond flicka" eller "rollen gick till någon annan" så säger dem: Hon är inte tillräckligt FIN. Teatern använder uttryck som FIN/FUL angående rollerna och barnen och detta vill jag inte att min dotter ska höra. 

Som sagt, Jag VILL att hon ska spela rollen som häxa och jag har försökt övertala henne tidigare. 
    Men jag vill INTE att hon ska spela teater med ett team som påpekar att häxan är ful och prinsessan är fin. 
    Har de uttryckligen sagt att hon inte är tillräckligt fin eller är det du som läser mellan raderna?

Det du skriver i trådstarten var ju att de sökte ett väldigt specifikt utseende, inte att de sa att det utseendet var finare.
Svar på tråden Min dotter är en tjock, elak häxa!!