• MammaHela

Min dotter är en tjock, elak häxa!!

hmm.. om barnet nu vill spela teater så behöver hon nog lära sig väldigt tidigt att man inte kan alltid få den rollen man vill ha.

Du ska inte tala om för henne att hon inte fick rollen som prinsessa, utan berätta att hon fått en roll,

Lägg inte in dina egna värderingar i det hela, vad är det för fel att spela häxan?

Vad har du för syn på din dotter om bara prinsessrollen passar henne enligt dig? 

• MammaHela
    Anonym (Mamman) skrev 2012-04-11 13:04:30 följande:
    Jag vill absolut stötta henne till att spela häxan, men jag vet att hon inte vill vara den onda. 
    Och det som får mig att tveka om hon ska få vara med är hur de hanterade saken. Istället för att säga att rollen gick till ett annat barn så uttrycker dem det "din dotter var inte tillräckligt fin"... Jag vill inte att min dotter ska behöva höra något sådant av vuxna! Om detta är hur dem kommer hantera situationerna som uppstår så vill jag inte att hon ska vara där. Hon ska inte behöva bli förnedrad för att hon är sig själv.. 

Men jag vill absolut att hon ska få spela teater, då jag vet att det är en av hennes största drömmar.. 

Och för henne handlar det inte om att prinsessan är den fina och häxan den fula. För henne handlar det om att prinsessan är snäll, det är inte häxan. Varför jag nämnde fin/ful var för att kvinnan på telefon uttryckte det så. Att hon inte var tillräckligt fin för att spela den fina karaktären. För mig handlar det om att låta dottern göra något roligt och för dottern handlar det om att vara snäll. Jag kommer inte säga till dottern att de sa till mig att hon inte var tillräckligt fin, men jag oroar mig för att hon kommer få höra något liknande av dem, när de jobbar på teatern.
    Då får du helt enkelt hålla din dotter borta från den branchen, för det där kommer hon alltid råka ut för.. 

Så är det tyvärr....
  • MammaHela
    Anonym (Mamman) skrev 2012-04-11 13:07:30 följande:
    Jag ville från början att min dotter skulle vara häxa då den rollen är bättre, men HON vill inte vara den onda. Hon vill spela god. Och jag är inte upprörd att hon inte fick rollen som prinsessa, jag är upprörd för att kvinnan uttryckte det på ett sådant sätt!!! Jag är väldigt glad att hon fick en roll överhuvudtaget men jag är arg för att en främmande kvinna säger att min dotter inte är tillräckligt fin för att få uppleva sin dröm. 
    Hur gammal är dottern?

Det är nog dags att lägga teatern på hyllan tills dottern inser att man kan inte välja roller själv, 
Svar på tråden Min dotter är en tjock, elak häxa!!