• KingstonNova

han kom hem med två ödlor

sen jag och sambon träffades för 3 år sen har det varit ett evigt jävla tjat om att köpa en ödla. Nu har vi en son på 8 mån, tänkte börja försöka jobba på tvåan, en stor hund som kräver mycket, flyttar den 2 maj, ja, det är full rulle på alla plan minst sagt. Så igår frågade han om han inte fick köpa en ödla. Efter 18 nej gav han sig fortfarande inte, så jag svarade spydigt att "du är en vuxen människa, köp va f'n du vill för dina pengar". Juste; Kan även tillägga att han dom senaste månaderna lagt över 10.000 kr på rc bilar (radiostyrda bilar typ) som står och samlar damm. Dom tyckte jag kunde vara ett bra substitut till ödlor, en ny hobby helt enkelt (han är 25, inte 12 som man kan tro). Men det dög inte. Idag kommer han hem med ett stort jävla terrarium och inte bara en, utan två äckliga ömsande saker. Han hade tagit mitt " du är en vuxen människa, köp va du vill" VÄLDIGT ordagrant. Till råga på allt är insekter min absolut största fobi, du får hellre låsa in mig i ett rum med sju lejon än en geting, och ödlorna äter ju just insekter. Jag sa bara att dom SKA ut, och att han fick ge dom till sina brorsöner (jag har pratar med min svåger som tyckte de lät toppen),då får han ju fortfarande leka med dom ibland (jisses, de känns som att jag skriver om en obstinat 3 åring). Men nu är JAG the bad guy i det hela, hur kan jag ha hjärta till att tvinga honom göra sig av med dom.

Det är ju uppenbart att vi har problem, är jag verkligen boven i dramat? Hur löser vi detta

( Härmed nominerar jag även mig själv till årets löjligaste inlägg, TYVÄRR är jag helt allvarlig)

• Svar på tråden han kom hem med två ödlor
  • EJai

Han har ju haft detta intresset länge så jag tycker du skall försöka tänka om. Han kanske är värd dessa efter ett par års längtan. Det e ju inte hela världen att han han förverkligat en dröm. Men som han införskaffade dem på eget val så får han helt enkelt sköta dem till 100% själv. Ni lever bara engång så se framåt å bromsa inte varandras intresse. Kanske finns något som du med vill ha eller uppleva =)

• jådåsåatt

Hade du tyckt likadant om det var han som bestämde att du inte fick syssla med din drömhobby?

• Zombie

Du sa ju faktiskt att han fick köpa vad han ville :)
    Hans intresse o du behöver ju inte sköta om dom !

• Lena

Ni kanske ska ge varandra rimlig budget till nöje och bara säga saker ni menar. Ni måste prata och kompromissa.

Som du beskriver det låter du som den omogne och inte han

• Anonym (ò.Ó)

tonen i ts låter lite som en vuxen som skriver om ett barn, vilket jag finner lite creepy.

• KingstonNova
    Anonym (ò.Ó) skrev 2012-04-11 23:16:04 följande:
    tonen i ts låter lite som en vuxen som skriver om ett barn, vilket jag finner lite creepy.
    och ärligt talat är det så det känns just nu
  • KingstonNova
    jådåsåatt skrev 2012-04-11 23:15:03 följande:
    Hade du tyckt likadant om det var han som bestämde att du inte fick syssla med din drömhobby?
    jag har ju verkligen försökt finna mig i att vi har diverse spel konsoller i varenda rum, leksaksbilar staplade på varandra, allt för att han ska få hålla på med saker han tycker är roligt, som inte är levande.

Tyvärr funkar han som ett lite barn på vissa plan, han köper något, och någon vecka senare är det inte intressant längre, och då får jag ta hand om ödlorna, och ödlor är trots allt två levande varelser som jag inte tycker man ska hålla på å sälja runt.
  • Anonym (exet)

Jag tycker tyvärr att det är lite tramsigt att bli så irriterad över detta...Om han nu tycker det är SÅ roligt hade jag låtit honom hållas men du kan ju alltid begära att han köper syrsor/maskar per mat tillfälle och INTE "föder upp" egna (vilket blir billigare i längden) så slipper du ha kryp hemma i lägenheten!! Mitt EX hade ca 100 fågelspindlar i vår etta så jag vet vad det innebär ;) 

Vad är det för sorts ödlor han har skaffat?? Det är ju lite skillnad på en gecko och en varan liksom ;) 

• Anonym (exet)
    KingstonNova skrev 2012-04-11 23:23:03 följande:
    jag har ju verkligen försökt finna mig i att vi har diverse spel konsoller i varenda rum, leksaksbilar staplade på varandra, allt för att han ska få hålla på med saker han tycker är roligt, som inte är levande.

Tyvärr funkar han som ett lite barn på vissa plan, han köper något, och någon vecka senare är det inte intressant längre, och då får jag ta hand om ödlorna, och ödlor är trots allt två levande varelser som jag inte tycker man ska hålla på å sälja runt.
    Se det från den ljusa sidan då, dem blir kanske inte SÅ långrandiga i era ägor :) Dessa djur säljs oturligtvis runt väldigt mycket bara så du vet :(
  • KingstonNova

Ts kanske skrevs lite i stundens hetta. Ska försöka finna mig i dom två nya familje medlemmarna, som ni skrev, det är trots allt han stora dröm. SÅ jag ger det ett försök

Svar på tråden han kom hem med två ödlor