han kom hem med två ödlor
sen jag och sambon träffades för 3 år sen har det varit ett evigt jävla tjat om att köpa en ödla. Nu har vi en son på 8 mån, tänkte börja försöka jobba på tvåan, en stor hund som kräver mycket, flyttar den 2 maj, ja, det är full rulle på alla plan minst sagt. Så igår frågade han om han inte fick köpa en ödla. Efter 18 nej gav han sig fortfarande inte, så jag svarade spydigt att "du är en vuxen människa, köp va f'n du vill för dina pengar". Juste; Kan även tillägga att han dom senaste månaderna lagt över 10.000 kr på rc bilar (radiostyrda bilar typ) som står och samlar damm. Dom tyckte jag kunde vara ett bra substitut till ödlor, en ny hobby helt enkelt (han är 25, inte 12 som man kan tro). Men det dög inte. Idag kommer han hem med ett stort jävla terrarium och inte bara en, utan två äckliga ömsande saker. Han hade tagit mitt " du är en vuxen människa, köp va du vill" VÄLDIGT ordagrant. Till råga på allt är insekter min absolut största fobi, du får hellre låsa in mig i ett rum med sju lejon än en geting, och ödlorna äter ju just insekter. Jag sa bara att dom SKA ut, och att han fick ge dom till sina brorsöner (jag har pratar med min svåger som tyckte de lät toppen),då får han ju fortfarande leka med dom ibland (jisses, de känns som att jag skriver om en obstinat 3 åring). Men nu är JAG the bad guy i det hela, hur kan jag ha hjärta till att tvinga honom göra sig av med dom.
Det är ju uppenbart att vi har problem, är jag verkligen boven i dramat? Hur löser vi detta
( Härmed nominerar jag även mig själv till årets löjligaste inlägg, TYVÄRR är jag helt allvarlig)