Inlägg från: Coruscant |Visa alla inlägg
  • Coruscant

Göra egen välling som mättar bra? Recept mottages tacksamt.

Är dottern född 11-08-26, dvs. 7,5 månader? Då låter "mannagrynsvälling" på vatten väldigt näringsfattigt! Varför inte ge ersättningen ändå, som är nyttig och som rekommenderas första året? Många barn, inkl. min son åt vid den åldern flera gånger per natt. Och 4,5 timmar sovandes låter ju rätt bra. Hur länge sover hon efter middnattsmatningen? Hon borde bli väldigt kissnödig med blöt blöja om hon dricker så mycket "vatten".

Och om du nu ändå vill ge något mer mättande - så är det väl bättre med mat/annan gröt hon kan äta som kvällsmål?

• Coruscant

Du skriver inte att hon får ersättning OCKSÅ, du skriver att ersättning inte mättar och att du ger 300 ml "mannagrynsvälling på vatten". Och du skriver överhuvudtaget inget om hennes matintag under dagen utan bara att du ger henne så mycket "vattenblask" vilket en 7-månaders inte ska leva på utan istället ha ersättning. Du efterlyser recept - och fick tips!

Kan inte recepten, men det säljs ju ris- och majsvälling också. Funkar det?

• Coruscant

Ja du, inte för att jag ville veta, men med de jätteportionerna följt av 200ml ersättning töjer du nog hennes magsäck rätt mycket - då blir hon nog hungrigare snabbare på natten.
    Och jag reagerade på att du gav nåt så torftigt som mannagrynsvälling gjord på vatten som kvällsmål - det tyder på okunskap!

• Coruscant

... Och typiskt FL att TS kommer med tillrättaläggande uppgifter senare i tråden

Och skriver du att hon är stor, äter mycket och behöver mycket - så behöver hon kanske äta nyttigare på kvällen än vattenblask. Och som andra skriver - i den åldern kan man behöva äta oftare än "sova hela natten".

Har du ingen dialog med BVC eller dietist om bra mat! Köp/låna en bok? Hade mitt barn haft allergi hade jag läst på ordentligt, i alla fall hade jag haft mer kunskap än att ge "mannagrynsvälling på vatten"!

Svar på tråden Göra egen välling som mättar bra? Recept mottages tacksamt.