Inlägg från: mammatill6 |Visa alla inlägg
  • mammatill6

payson tar dina pengar!!!

pellle skrev 2012-04-12 11:39:07 följande:
    Amy27,
    jag har läst reglerna och kunde inte se någonstans att det stod att "Payson har rätt att stjäla dina pengar". Får kolla lite bättre då tror jag.

Katalysator,
    precis så ska det fungera. Blir man utsatt för ett bedrägeri ska man kunna få sina pengar tillbaka, ja helt rätt.

så då kan en köpare helt enkelt skicka tillbaka en annan vara. Sen när säljaren itne godkänner returen rår ändå köparen tillbaka sina pengar... Det låter ju tryggt.
  • mammatill6
    pellle skrev 2012-04-12 12:38:19 följande:
    Men helt ärligt tjejer, om ni hade sett en kanonfin väska ny med prislapparna i en auktion och sedan fick hem en helt annan väska. En där tänderna på dragkedjan stod åt alla håll, knapparna inte gick att knäppa, dragkedjan inte gick att stänga, skinnet såg ut att vara kört i tvättmaskinen o.s.v. 
    Kommentaren från säljaren var bara kort att "har man inte köpt på fullpris i butik så..."

Det hade alltså varit helt ok för er?
    Vad skönt det måste vara att var er. Verkligen.

Jag har väl lite högre krav på accessoarer såväl som ärlighet då kanske... Men visst.
    Vem skrev det? Men payson frånsäger sig att ta parti i en sådan tvist. Utan man får lösa det själv och då betalas pangarna ut. För payson vet ju inte vilken väska som skickats, beskrivningen, vad som sagts. Därför står de utanför. Hur tycker du attt de skulle lösa det? Om du säljer en väska själv med payson så skickas väskan tillbaka i retur, fast en annan väska men köparen får ändå tillbaka alla sina pengar och behåller den växkan du skickat. HAde det varit ok?
Svar på tråden payson tar dina pengar!!!