payson tar dina pengar!!!
Villa bara varna alla som jag någonsin kan nå ut till.
BETALA ALDRIG NÅGOT KÖP GENOM PAYSON!!!
Jag gjorde ett Traderaköp nyss som jag betalade med Payson. Betalade t.o.m extra Payson garanti, vilket innebär att man har rätt att skicka tillbaka varan om objektsbeskrivningen inte stämmer bl.a. När min vara (väska) kom stod det solklart för mig att jag blivit lurad. Väskan på bilden i auktionen var en helt annan än den som säljaren skickade hem till mig. Den jag fick var trasig, defekt dragkedja, hårt fult skinn mm.
Jag nekade köpet på hemsidan och skickade tillbaka väskan till säljaren efter uppmaning av Payson. Detta i tron att jag skulle få mina pengar tillbaka.
Säljaren hämtade ut väskan, men nekade ändå returen. DÅ MINA VÄNNER fungerar det så att man som godtrogen köpare får sina pengar LÅSTA!
I detta läget lutar Payson sig tillbaka, tar inte "ställning" och menar att köpare och säljare får lösa sin konflikt själva bäst de vill.
Det gör de ju oftast inte. Och det vet Payson. I mitt fall slutade det med att Payson tog mina pengar själva och jag som anlitat de för betalning och t.o.m betalat extra för en garanti står nu här UTAN VARA OCH PENGAR!
Så fungerar Payson! Det är SÄLJAREN SOM BESTÄMMER OM DU SKA FÅ DINA PENGAR TILLBAKA. Det säger säljaren för det mesta NEJ till och då HÅVAR PAYSON IN PENGARNA!!!
Tänk på det INNAN ni väljer betalningsmetod på nätet!
Tack för ordet!