• semlorna

Vi som försökt över ett år (utan BIM-lista)

Hej Inte varit aktiv här på fl på ett tag men nu känner jag att jag vill vara i en tråd med andra som kämpar och vet hur det är att inte lyckas. Förhoppningsvis kan vi stödja och peppa varandra på vägen till graviditet! Välkomna! Skriv gärna lite om er själva :)

• Svar på tråden Vi som försökt över ett år (utan BIM-lista)
  • Dreamingbig

Regnbågen:
    Får jag lov att fråga vad det var för missbildning du hade i livmodern?
    Har ej följt hela storyn:)

• Dreamingbig

Giliii drömde inatt att två vänner till oss vart gravida och bar på tvillingar.
    Det var en kompis som ringde mig och sa sist att hon hade drömt om att ja va hos barnmorskan och att ja var gravid. Dagen efter gick ja och köpte gravtest ich det var +. Sen resultaterade i missfall.

Vet hur slitigt det är och tur art man kan byta lite ord här på tråden än att få tjata på killen. Det tar på dem också men inte lika hÅrt.
    Ha tÅlamod även om den inte finns och skriv hellre av dig här än att du ska bli irriterad på killen då tillfället kanske sker runt ÄL!
    Vi är här för att lyssna på varann:)

• färgglad regnbåge
    Dreamingbig skrev 2013-02-14 09:45:05 följande:
    Regnbågen:
    Får jag lov att fråga vad det var för missbildning du hade i livmodern?
    Har ej följt hela storyn:)
    Jag hade en mellanvägg som satt mitt i livmodern och delade av den till 2 st små utrymmen. Väggen var så stor att den tog upp ca två tredjedelar av det utrymme som ska finnas inne i livmodern.
    Men dom har klippt sönder väggen på mig och nu har jag normalt utrymme igen men livmodern är något hjärtformad på mig men det ska inte ha någon större betydelse...
    Förutom detta så är jag dessutom reumatiker och har haft problem med att lägga om mina medeciner för att kunna bli gravid.  Allt på en gång, det kunde ju liksom räckt med ett problem. Obestämd Men det känns skönt att vi äntligen får hjälp jag har väntat länge på det här... Glad
    Thotis90 skrev 2013-02-14 14:05:11 följande:
    Idag, på BIM+1, kom mensen. 14:e försöket nu da... 
    Attans, men det är bara att ta nya tag igen nästa gång! Kram!
    Giliii skrev 2013-02-14 07:50:45 följande:
    Måste bara skriva av mig lite!! Just nu känns allting så jävla hopplöst!! Här sitter jag som 15 gånger innan och känner efter, tror att jag är gravid, hittar en jävla massa symptom, om 9 dagar har jag bim, men jag vet ju redan vad resultatet kommer bli så jag förstår inte ens varför jag hoppas längre! Inatt drömde jag att jag var gravid, vaknade nästan tårögd när jag insåg att de bara va en dröm och att jag förmodligen inte kommer bli gravid på ett väldigt bra tag!! Förlåt för ett negativt inlägg men min sambo är förmodligen trött på att höra mitt gnäll, det känns som att han inte förstår, han säger - det kommer när det kommer! Men tänk om de ALDRIG kommer!! Blir galen på det här!! :(
    Denna tråden är just för att man ska få lov att gnälla och få sympati, vi är eller har varit i samma situation allesammans.
    Det är trist och det tär på relationen, men förhoppningsvis så kommer en belöning längre fram och tro mig då kommer det vara värt det...
  • Thotis90
    färgglad regnbåge skrev 2013-02-14 17:47:00 följande:
    Attans, men det är bara att ta nya tag igen nästa gång! Kram!
    Jag börjar med nya kosttillskott idag i hopp om att det skall hjälpa. Vid 12:e försöket åt jag bidrottninggelé och folsyra och vid 13:e försöket åt jag samma + rosenrot och D-vitamin. Nu tänker jag öka och börja med Arctic root (också rosenrot), Efamol och zinc.
  • didodi
    semlorna skrev 2012-04-12 12:47:54 följande:
    Hej Inte varit aktiv här på fl på ett tag men nu känner jag att jag vill vara i en tråd med andra som kämpar och vet hur det är att inte lyckas. Förhoppningsvis kan vi stödja och peppa varandra på vägen till graviditet! Välkomna! Skriv gärna lite om er själva :)
    Jag å min kille ha försökt nu över ett år å har inte blivit de än 
    jag har varit Gravid en gång förut men gjorde abort men nu vill jag bli gravid fick höra att jag inte skulle tänkt på det å det har jag inte gjort nu på 3 månader men har ändå inte blivit det. madens alla min kompisar har barn nu
    har varit oss läkare å dom hittar inget fel. å min kille har blivit deppig för att jag inte bli gravid.  blir galen. varför är det så svårt för?

• Dreamingbig

Thotis käkar också bidrottninggele rr samt aco kvinna! Hört att bidrottninggele e smart om man tar på kvällen innan man lägger sig, även om det står på förpackningen att man ska ta det innan frukost! Lycka till!
    Själv så har ja ÄL 19-20 feb så då hoppas vi på en snabb simmare;)

• Giliii

Jag köpte strong start för kvinnor med infertilitets problem, kosta 399kr, en vitamin/mineral tablett och en omega 3. Blev jävligt förbannad på mig själv att jag inte kollade innehållsförteckning innan jag beställde, den innehåller nämligen exakt samma mängd av alla vitaminer som den jag har hemma från Apoteket och kostar 99kr!! :/ men nu har jag väl lärt mig nått ;P

Svar på tråden Vi som försökt över ett år (utan BIM-lista)