• lajjalo

hur mår ni i v5?

ja, hur mår ni?
    jag tvivlar vissa stunder på om jag verkligen ÄR gravid, allt är ju som vanligt.
    har iofs aldrig mått speciellt annorlunda förrän i v8 vid mina andra graviditeter, men det är ju ingen tröst nu när oron sliter i bröstet!
    känner mig mycket gravid ena stunden för att vara säker på att det var fel på testet nästa.
    någon annan?

• Svar på tråden hur mår ni i v5?
  • Bounce

Hejs! Jag är också i vecka 5, utan särskilt många symtom. Måste säga att jag är tröttare än vanligt bara och att brösten har växt till sig lite och ömmar. Känner tendens till lätt illamående när jag inte ätit på länge, men det kan jag nästan göra annars också. Håller med dig om att det känns overkligt än så länge. Var tvungen att testa två gånger för att verkligen tro på plusset! Du har ju iaf tidigare graviditeter att jämföra med! Vänta bara...våra symtom kommer säkert!

• MyranFyran

Jag är oxå i vecka fem och känner igen mig, tröttare än vanligt och lite större bröst, och så kissar jag lite oftare... men jag vet att om ett par veckor då sätter det igång ordenligt... och då är man inte så kaxig längre... Men det är iallafall så härlig känsla tycker jag att det ligger en liten Myra därinne...

• lajjalo

hurra att ni också känner lite pyttigt just nu!
    jag hade mycket molvärk veckan efter äl, men nu är det lugt. brösten känns tunga emellanåt och ömmar ibland. känner mig också lite trött, lugn på ngt sätt. och mätt.
    blä. mitt luktsinne är som stålmannens iallafall, känns som att jag kan luktam ig till kryptonit i en annan galax!
    skönt att bolla lite.

• Höstbaby2006

Hej! Jag är oxå i vecka 5! Testade positivt igår och dubbelcheckade i morse :). Kände mig inte alls gravid för ett par dagar sen när jag fick massor med finnar, lite stickningar och tryckkänsla nere i magen och fick gå och kissa oftare än vanligt. Jag trodde att det var PMS och en begynnande urinvägsinfektion :). Det känns nog lite overkligt ännu, jag ska och ta tester till hälsovårdscentralen i morgon, så då får vi det bekräftat.

• Höstbaby2006

Hej! Jag är oxå i vecka 5! Testade positivt igår och dubbelcheckade i morse :). Kände mig inte alls gravid för ett par dagar sen när jag fick massor med finnar, stegring, lite stickningar och tryckkänsla nere i magen och fick gå och kissa oftare än vanligt. Jag trodde att det var PMS och en begynnande urinvägsinfektion :). Det känns nog lite overkligt ännu, jag ska och ta tester till hälsovårdscentralen i morgon, så då får vi det bekräftat.

• lajjalo

vad ska du göra för test, blodprov?
    sorry om jag snokar, är bara lite nyfiken (skulle nog gärna själv kolla nånstans)...

• Höstbaby2006

Hmmm... hCG (graviditetshormon) ur blodet och urinprov för att utesluta urinvägsinfektion + de andra rutintesterna som tas på gravida: liten blodbild, HIV, hepatit B- och C. Detta är min första graviditet, men jag har förstått att det är rutintester hos alla gravida kvinnor i Finland. Vilka tester tas på gravida i Sverige?

• lajjalo

det är väl samma här. men det brukar tas vid inskrivningen på mvc, runt v10.
    hcg ur blodprov vet jag inte om amn tar här, det varinget som gjordes på rutin ivartfall när jag väntade barn -04.

• jensan72

Hej hej här är en till 5:e veckare

Är det många av er som är omföderskor?

• Kyssen

Hej, är oxå i vecka 5, fick reda på den underbara nyheten igår. Jag känner mig oxå helt ogravid, förutom kanske att igår så kändes det som att jag höll på att få urinvägsinfektion - det lixom tryckte på urinblåsan hela tiden. Men idag är det borta!
    Har inga ömma bröst, inga större bröst, inte mer finnar.. nej.. känner mig helt enkelt inte gravid fast testet säger så =).

Svar på tråden hur mår ni i v5?