Inlägg från: Höstbaby2006 |Visa alla inlägg
  • Höstbaby2006

hur mår ni i v5?

Hej! Jag är oxå i vecka 5! Testade positivt igår och dubbelcheckade i morse :). Kände mig inte alls gravid för ett par dagar sen när jag fick massor med finnar, lite stickningar och tryckkänsla nere i magen och fick gå och kissa oftare än vanligt. Jag trodde att det var PMS och en begynnande urinvägsinfektion :). Det känns nog lite overkligt ännu, jag ska och ta tester till hälsovårdscentralen i morgon, så då får vi det bekräftat.

• Höstbaby2006

Hej! Jag är oxå i vecka 5! Testade positivt igår och dubbelcheckade i morse :). Kände mig inte alls gravid för ett par dagar sen när jag fick massor med finnar, stegring, lite stickningar och tryckkänsla nere i magen och fick gå och kissa oftare än vanligt. Jag trodde att det var PMS och en begynnande urinvägsinfektion :). Det känns nog lite overkligt ännu, jag ska och ta tester till hälsovårdscentralen i morgon, så då får vi det bekräftat.

• Höstbaby2006

Hmmm... hCG (graviditetshormon) ur blodet och urinprov för att utesluta urinvägsinfektion + de andra rutintesterna som tas på gravida: liten blodbild, HIV, hepatit B- och C. Detta är min första graviditet, men jag har förstått att det är rutintester hos alla gravida kvinnor i Finland. Vilka tester tas på gravida i Sverige?

Svar på tråden hur mår ni i v5?