Kan din 3½ åring detta??
Kan din 3-4 åring rita gubbar? Har sett många som påstår att deras 3 åringar kan rita gubbar (med armar, ben och huvud) Är min son sen eller är det bara skitsnack ifrån deras sida?
Kan din 3-4 åring rita gubbar? Har sett många som påstår att deras 3 åringar kan rita gubbar (med armar, ben och huvud) Är min son sen eller är det bara skitsnack ifrån deras sida?
Tror inte så många 3,5-åringar kan det, men det är förstås väldigt olika som allt annat. Vår ritar typ huvud och ben direkt på huvudet.
Det finns säkert en hel del 3½-åringar som kan det. Min äldsta kunde det om jag minns rätt. Min 4åring nu vill inte rita gubbar alls. Så jag vet inte om hon kan, hon ritar hellre blommor, träd, maskar osv.
Min pojke på 3 år o 4 mån kan inte det. Han kan rita cirklar och nåt som liknar bilar med två hjul Men inga regelrätta gubbar än.
Okej för min son ritar inte ens huvud med ben eller något som ens liknar gubbar och folk verkar så förvånade att han inte kan det för det borde ju "ALLA" 3 åringar kunna. Får skuldkänslor, har jag inte suttit och målat tillräckligt med honom eller? Han verkar inte ens intresserad av att rita.
Har en tjej som som är 3 1/2 år och har ritat hela vår familj... Ett familjeporträtt. Men är ju inte klockrena gubbar. La faktiskt precis ut lite teckningar från barnen på bloggen.
Det hon är duktig på är iaf huvud, ögon och mun. Men just kropp och armar och så blir hippt som happt :) men är ju kroppar på hennes vis iaf.
Kika bloggen om du vill.
blogg.mama.nu/ceciliasvensson/
Just det!! Huvudfotingar heter det, är såna dottern gör :)
min dotter kan (3,5), hon ritar en korrekt sträck-gubbe. Ritar även med ögon, näsa och mun och hår. även skal enligt med mamma, pappa, hon själv och lillebror... dock har hon sen tidigt varit VÄLDIGT intresserad av att rita.
På hennes 3-årskoll så tyckte våran BVC att det var "häftigt" att hon redan kunde rita gubbar... Så det där är nog väldigt olika med vem man frågar och vad barnet är intresserad av