• Szandra

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hejsan alla!
    Hoppar in här:) Jag har just börjat min första kur provera för att sedan börja med pergotime.
    Jag fick ett MA i början på förra året och efter det har jag onormal eller ingen mens alls..

Så nu hoppas vi att detta ska fungera, längtar så mycket efter en liten..

Kul att se hur det går för er andra!

//Sandra

• Szandra
    Jojolita skrev 2012-05-10 13:46:08 följande:
    Emmie02: Försökt i snart två år, men nyligen startat utredning, inga barn sedan innan. Ätit min andra pergo tablett idag enkeldos, VUL den 16/5 för att se om de vuxit till sig ett eller flera fina ägg :) BIM: förhoppningsvis kring slutet på denna månad :)

Choklaa: Försökt sedan februari, fick provera i januari som togs under tre månader för att få regelbunden mens efter att den uteblivit en längre tid. Tog första pergo-kurens sista tablet 3/5. VUL 7/5 visade att det fanns ett fint ägg som skulle lossna inom kort. Beräknad BIM förhoppningsvis runt 25/5 :)

Jojolita: Försökt sedan mars 2011. Inga barn sedan innan. Har ("mild") PCO och uteblivna menstruationer. Nekad hjälp av Landstinget, men får hjälp via privat gyn sedan 20/4 2012. Tar sista pillret i första pergokuren 11/5. Hoppas på omslag till ÄL nästa vecka, inget VUL inplanerat. BIM blir troligtvis mellan 28/5-4/6.

Szandra: Försökt sedan Augusti 2010. Blev gravid dec 2010 som slutade i ett MA besked feb 2011. Efter det har min mens ballat ur helt och nu har vi äntligen fått hjälp efter uteblivern mens sen november 2011. Efter hormonprover har jag tydligen pco hormon värden men inte "pco äggstockar". Jag fick min mens efter en provera kur 8/5 så nu är det pergo start 12/5 och vul 18/5...Bim förhoppningsvis i början på nästa månad!
  • Szandra
    Emmie02: Försökt i snart två år, men nyligen startat utredning, inga barn sedan innan. Ätit min andra pergo tablett idag enkeldos, VUL den 16/5 för att se om de vuxit till sig ett eller flera fina ägg :) BIM: förhoppningsvis kring slutet på denna månad :)

Choklaa: Försökt sedan februari, fick provera i januari som togs under tre månader för att få regelbunden mens efter att den uteblivit en längre tid. Tog första pergo-kurens sista tablet 3/5. VUL 7/5 visade att det fanns ett fint ägg som skulle lossna inom kort. Beräknad BIM förhoppningsvis runt 25/5 :)

Jojolita: Försökt sedan mars 2011. Inga barn sedan innan. Har ("mild") PCO och uteblivna menstruationer. Nekad hjälp av Landstinget, men får hjälp via privat gyn sedan 20/4 2012. Tar sista pillret i första pergokuren 11/5. Hoppas på omslag till ÄL nästa vecka, inget VUL inplanerat. BIM blir troligtvis mellan 28/5-4/6.

Szandra: Försökt sedan Augusti 2010. Blev gravid dec 2010 som slutade i ett MA besked feb 2011. Efter det har min mens ballat ur helt och nu har vi äntligen fått hjälp efter uteblivern mens sen november 2011. Efter hormonprover har jag tydligen pco hormon värden men inte "pco äggstockar". Jag fick min mens efter en provera kur 8/5 så nu är det pergo start 12/5 och vul 18/5...Bim förhoppningsvis i början på nästa månad!
  • Szandra

Hejsan alla:)
    Nu har jag varit på min första vul efter provera + pergotime kur.
    Han kunde hitta en slemhinna som var 7mm och ett ägg på högersida som var 14mm och ett på vänster som var 12 mm! Känns så skönt att veta att jag svarat på hormonerna och att allt såg bra ut.
    Dem flesta får blir såhär glada åt att ha sett ett litet foster medan en själv får åka hem med en härlig känsla att man har sett två fina ägg!

Nu är det bara hålla alla tummar att nästa gång vi är där på vul får vi sen minst en liten knodd:)

• Szandra

Känns lite konstigt att skriva positiva besked när det var lite tråkigare nyheter för andra
    härinne. Men förhoppningsvis sprider det lite hopp för andra:)

Jag har fått "smilegubbe"  på mitt ägglossningstest idag!!! oj, vilken lättnad alltså!

Idag är det cd 16 så den kom ju till och med rätt normalt:) Så nu blir det att mysa på..
    Synd bara att det är tenta vecka och att man är så himla trött!!

Kram alla!     

• Szandra
    Emmie02 skrev 2012-05-23 19:03:54 följande:
    Hänger på jag också med glada nyheter, har förmodligen äl imorgon då jag testat positivt på äl stickorna :) har även de typiska flytningarna :) ledsen för alla som inte fått till de än men det kommer :)

Vad roligt att du också fått äl! :) Är det första kuren för dig?
  • Szandra

Nu när ägglossningen äntligen kom, så har vi myst på såklart..
    min fråga, är det någon som vet om man kan ha för mycket sex? :)

Kan spermierna bli sämre eller nått?

• Szandra

Grattis ni som plussat!!:)

För min del lyckades det inte denna månad trots två fina ägg. Idag på dag 31 fick jag min mens.
    Men hade ställt in mig på att det inte fungerat denna gång men eftersom det blir min första spontana mens på "rätt" dag sen över ett år tillbaka så blev jag nästan glad när mensen dök upp. Vilket betyder att jag kan börja med pergotime om några dagar och hoppas på nästa månad istället!

Jag sa åt min sambo att med hjälp av dessa tabletter har vi faktiskt tagit jätte många kliv i rätt riktning även om man vill ha barn igår så går det i alla fall framåt.

Så lycka till ni som lyckades och ni andra håller jag tummarna för att vi snart får plusset vi med:)    

• Szandra

Hej alla i tråden!

Jag ville bara skicka ett litet inlägg som förhoppningsvis sprider hopp:)
    Jag hängde härinne tidigare och ventilerade som alla andra.

Jag åt både provera för att få igång mensen och sen pergotime på det. Plötsligt hände det och på tredje kuren med pergotime så fick vi vårat plus efter två års försökande!! Har efter det faktiskt hållt mig härifrån för att försöka slappna av och tänka på annat än bara babys och risk för missfall och så vidare. När jag var på gyn och kollade på det vackra hjärtat som slog visste jag inte ens vilket datum jag plussat men jag förklarade att jag försökt glömma allt som har med datum och veckor att göra bara för att inte sitta och räkna ner timmar och stressa upp mig själv. Så läkaren tyckte det var klokt.

På torsdag går jag äntligen in i vecka 13 och även om jag inte slappnar av än så tänds hoppet mer och mer att vi ska få en liten i April:)        

Stort lycka till allihopa:)  

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)