Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Välkommen till Pergons underbara värld
Jag kan dela med mig lite av mina erfarenheter efter två kurer med pergo plus pregnyl. Kur ett åt jag pergo dag 5-9. Dag 10 hade ingen blåsa växt ( men jag har PCO så jag har 10-20 omogna på varje äggstock) dag 14 hade jag en på 9 mm som läkaren sa möjligen kunde bli något. Fick glad gubbe dag 25 och tog då pregnyl. Men sen hände inget, ingen mens och inget plus så det blev ingen ägglossning trots allt. Fick primolut nor och efter det äntligen mens. Kur två tog jag pergo dag 3-7 på eget bevåg och utan att informera RMC. Dag 9 hade jag en blåsa på 14 mm. Tjohoo! Rimligt med älflytningar några dagar senare och glad gubbe dag 15. Nu inväntar jag resultatet av denna omgång. Fast det höll på att skita sig totalt. Min man fick prestationsångest och jag blev jättearg och kände att allt var hopplöst. Dock fick vi till det dagen efter (när man tagit pregnyl på morgonen sägners dom att man ska ha sex på kvällen samma dag och dagen efter, men det fick alltså räcka med dagen efter, ägget släpper 36-48 timmar efter sprutan). första omgången fick jag massa biverkningar och mådde rätt dåligt, kände mig som en hormonhäxa, men denna gång har jag inte märkt av något. Lycka till!