• gipsybird

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

hej! har just börjat med provera idag är det andra dagen som jag tar den. är lite orolig om ja verkligen får mens har ju inte haft mens på 3 år så de ska bli spännande!!!
     jag ju såå många frågor att de blit tvär stopp i huvet o kommer inte på nån.... däremot fick jag förslaget att ta folsyra oxå samtidigt med provera o pergotime  fast ja är lite osäker på det. haft en jobbig dag idag såna deppiga tankar som att tänk om detta inte funkar osv. men de finns bra dagar oxå. lycka till all ni nu så får vi hoppas på små bebisar 

• gipsybird

började med provera  7 maj e inne på min femte dag nu och väntar ängsligt på mensen ska komma har inte haft en ordentlig mens på 3 år så orolig som f-n!!! kan inte vänta med att börja med pergotime o hoppas på ägglossning eftrsom jag e överviktig måste gå ner 16 kg för att få den rätta bmi få att få göra ivf på shalgrenska så har jag fått ett datum 23 okt ska ja ha gått ner dem 16 kg ( har redan tappat 3 kg ) då ska min läkare skicka remis till shalgrenska om ivf.

men sa att under den tiden ska jag behandlas med provera och pergotime... hoppas jag slipper ivf o bli med barn på "normalt" sätt...  

• gipsybird

oki en fråga här och snälla tyck inte att jag e dumm nu. har svårt med det här att räkna ut ÄL. det va ju 4 år sen jag hade mens men nu har jag gått på provera o fått mn mens denna månad den 20 maj .tog pergo på den 5 dagen och den 29 slutade mensen så nu e jag inne på den 12:te dagen i menscykeln och har börjat med ägglossnings test.  e det rätt? och min vännina sa att jag ska ha sex varanann dag för då e spemirna starkare... vad säger ni?

• gipsybird

oo denna väntan nu ej ag inne på min 18 dag i menscykeln o ingen äl än fast jag tagit pergotime.. jag blir galen jag testar varje dag o har sex varann dag men ändå så tänker jag " tänk om jsg hsr missat den" eller  om den inte kommer alls

• gipsybird
    Pepsi skrev 2012-06-05 14:06:58 följande:
    Chansen finns ju att den inte kommer, men du har varit på gyn och kollat så äggen växt till sig?
    Försök och ta det lugnt, jag fick ingen ägglossning av min fösta kur... Va det här din fösta?
    Men ta det bara lugnt och ta det som det kommer, (Lätt och säga, svårare o görat...jag vet ;)

nej det har jag inte varit läkaren sa inget om det att jag skulle komma tillbax för en vul...konstig  detta e min andra kur fick äl på den första kuren men de blev ingen bebis ändå.... jo jag jag försöker ta det lungt det e bara en dålig dag idag bara
  • gipsybird
    lantisen02 skrev 2012-06-05 14:26:07 följande:
    oj va jag känner igen mig! jag är på min andra perokur men bara på dag 4, så imon tar jag sista tabletten för denna kur.. man blir så ledsen och trött och sur påatt det aldrig tar sig...
    vi har oxå 6 varanann dag men jag har slutat med ÄL-stickor regelbundet, tar ibland men jag har tröttnat lite, jag tror att jag behöver dubbelkur pergo, men min läkare ville testa en kur till...
    väntan och väntan.
    hur lång menscykel brukar du ha?

oo har ingen anning den e såå oregelbunden
  • gipsybird
    Pepsi skrev 2012-06-05 15:50:22 följande:
    Okej, men är det din andra kur...räkna de nog kanske med att du skulle få ägglossning!
    Håller tummarna för att du får det och att det tar sig!
    Förstår fullt ut med dåliga dagar, har såna jag med...allt för ofta tycker jag.
    Som sagt håller tummarna för dig!

tack!!! skönt med lite stöd
  • gipsybird

dag 18 och ännu ingen äl... hur länge har några av er väntat??? och grattis emmie02!!!!!!

• gipsybird
    choklaa skrev 2012-06-06 17:07:10 följande:
    Ge ej upp. Min gyn ringde jag till dag 18 då jag var på vul dag 12 och hon sa din ägglossning kommer inom dom närmaste tre dygnen.

Dag 18 ringde jag och hon sa då är det kanske så att ägget spruckit. Sen på dag 24 kände jag bara lätt molning hade knappt inga mer sympom av ägglossning.
    Tog en sticka som var extremt svar.

Sen i fredags tog jag ett graviditetstest dock var jag 1000% att det inte skulle vara något. men jag hade fel :) Äntligen ett plus :) Första pergotime kuren.
    vad härligt att höra!!! och grattis tjejen... ja jag ska inte ge upp de känns skönt att läsa såna goda erfarenheter det ger mej hopp. vilken vecka e du i?
  • gipsybird

ooo dag 22 och ingen äl än!jag hatar denna väntan e såå nere just nu har bara gråtit hela dagen och  för att toppa det hela så ringde min brors dotter och sa att hon e gravid... jag låtsades vara jätte glad och grattade henne.. sen gick jag och la mig och grät. jag känner mej så elak att jag inte kan vara glad för hennes skull jag älskar ju henne...  och så e jag rädd att jag kan ha missat min äl för jag har inte testat varje dagmen vi har sex varan dag.. förlåt att jag inte skriver nåt uppmuntande men jag känner mej såå nerslagen just nu.

• gipsybird
    choklaa skrev 2012-06-10 20:37:12 följande:
    Gripsybird: jag och min man hade bara sex under helgerna så 18,19,20 maj och helgen innan dess.

Jag grät som en galning runt den 16maj då jag trodde och även gyn sa att de kan ju vara så att man missat ägglossningen. Sen den 19 maj svagt streck på Stickan och övriga dagar inget och jag trodde absolut inte att se skulle ta sig. Men de gjorde de. Så ge inte upp nästa gång är det DIN tur

tack för din fina uppmuntran det ger mig hopp...
  • gipsybird
    lantisen02 skrev 2012-06-19 11:12:59 följande:
    hej hopp.
    har en fråga, har fått vita flytningar igår och idag, ser ut som ÄL-flytningar, jag är på dag 22 i en cykel av 27-28, kan man ha ÄL så sent, eller är det nån som har erfarenhet?
    Kan ju vara andra flytningar som har ett samband med att man ätit pergon...

jag hade min äl dag 28 så visst kan den komma sent men ta ett test
  • gipsybird

jag har varit inne några gånger på denna tråd o jag måste berätta att jag tog 3 gånger provera för att sätta igång mensen innan den började komma av sej själv och 6 kurere med pergotime o på den sjätte lyckades jag få äl fick inga på dem förra kurerna.. men nu första äl o igår tog ja ett grav test där det stod "gravid 1-2 veckor" tror ff inte att d e sant efter fem långa år av längtan... så tack pergotime heheh

lycka till alla där ute kram 

• gipsybird
    Pepsi skrev 2012-09-11 19:48:27 följande:
    Skönt skönt mensen kom ikväll! Så nu är det snart dags och börja med pergotime igen Tror man blir lite lätt knäpp av dessa tabletter ;) Tänk att detta kan göra en så glad när det är så självklart för nästan alla! Först ägglossning och sen mens. Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska pröva att äta tabletterna dag 3-7 Eller dag 5-9 . Ge mig för och naktdelar om ni har några :)
    tänkte på en sak  nu på min sista pergotime kur tog jag den dag 3-7 då satte allafall min äl igång onu har ja plussa så de skadar ju inte att ta den 3-7 dagar hur många kurer har du tagit?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)