Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Jag har inte varit så aktiv här på forumet, men har läst många inlägg. Min historia (så att ni lär känna mig lite): Har PCO, men är ej överviktig (bmi 22). Vi har försökt bli gravida sedan i höstas, men pga min PCO så har vi ju inte vetat när jag har haft ÄL. Efter första Pergokuren växte några ägg till ca 12-13 mm, men det blev ingen ÄL. Har just varit på VUL nr 2 efter min andra Pergokur, som var dubbel dos. Och denna gång har de minsann växt, och många dessutom.
Mina frågor - är det någon annan som också varit med om att för många ägg vuxit till sig? Vad har ni gjort? Har ni lyssnat på gynekologen eller har ni försökt? Någon som vet hur stor risken är att det faktiskt blir trillingar?
Glad midsommar på er!

Jag blev också överstimulerad av Pergotime, 3 äggblåsor på 18,17 o 13 mm på VUL dag 14 tror jag det var
o vi fick sexförbud!
Jag var så ledsen o besviken, tyckte att det kunde väl inte vara så stor risk för trillingar i min ålder (40), varför skulle alla äggen bli befruktade...(vi hade då försökt i 1½ år o 1 helt år efter vårt första missfall)
men tänkte att läkaren vet väl vad hon gör, så vi vågade inte försöka den första kuren.
Sen blev det samma sak på andra kuren också
men då läste jag här på FL om andra som aldrig får gå på VUL o räkna äggblåsor vid Pergobehandling.Så vi bestämde oss för att trotsa läkaren,det kändes som sista chansen liksom!!!
o det funkade..jag blev gravid..vi gick till ett annat ställe o gjorde VUL i v 8 o vi var så nervösa o nyfikna men det var en liten o hjärtat slog...men sen blev det tyvärr missfall i v 11

Så det beror nog lite på...hur gammal är du?
En annan här på FL fick inte gå på VUL o hon väntar trillingar!!!
Men jag hade försökt i alla fall.