• Louie

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej,

Jag är ny här :) Många kloka ord! 
    Jag är inne på min första kur med Pergotime (dag 18, åt pergo dag 5-9)! Är det vanligt att man drar på sig väldigt mycket vätska? Känns som jag gått upp 5kg!! Dessutom så är jag ledsen mest hela tiden (o då hjälper det ju inte att känna sig fet) Känns som PMS från hell!!! Är detta vanligt?

En annan fråga! Jag ska tillbaka till gyn först i augusti (om jag inte blivit gravid dvs), inga kontroller här inte...går alla på kontroller under behandlingen? Vi har bara fått rådet att ha sex varannan dag under dag 14-24! Jag har en tendens mot PCO, och har sedan jag slutade med p-piller vid årsskiftet haft oregelbunden mens 29-55 dagar. Vad är oddsen egentligen att lyckas? Jag är 31 år o ganska sund (bmi 23).

Hur vet jag när jag ska göra graviditetstest? Min mens är ju som sagt minst sagt opålitlig!   

Tacksam för svar, ni verkar alla så kunniga o jag känner mig helt vilse här i barnproduceringsdjungeln ;)

• Louie

Någon som vet när bim inträffar när man ätit pergo dag 4-9? Jag är inne på dag 28 idag, känner mig som en vätskefylld ballong o magen e svullen :( hur tidigt kan man göra testet?

• Louie

Pepsi: håller tummarna för ett starkt plus för dig om några dagar! Själv hände inget ( som jag vet om) förra månaden, den första m pergo.. Fick först lite blödning dag 32 för att sedan komma på riktigt dag 35! Vet ej hur räkna eftersom jag har helt oregelbunden mens, men vi myser på varannan dag o hoppas på det bästa! Ska till gyn nu i veckan o då får vi väl veta mer! Tycker du ska byta läkare, han verkade inte så ödmjuk! Kanske lätt för mig att säga som bor i sthlm, men tycker du borde fått klarare besked o blodprov åtminstone!

• Louie

Hej tjejer! Jag har följt er några månader och gläds och sörjer med era framgångar och motgångar! Jag vet att jag har samma resa som er framför mig ( har pco, inga barn) Jag åt en kur pergo utan resultat i somras och mådde pyton! Vi ska börja provbaka snart igen ( har hoppats lyckas utan hjälp men såklart inte funkat ) nu till min fråga, någon som känner till en bra och engagerad gyn i sthlm? En kompis fick pergo plus en hormonspruta samt 2 vul under samma cykel och blev gravid på första försöket! Har någon här haft det så!? Vill dock inte fråga henne vart då jag inte vill att nån ska veta att vi försöker! Kram till er alla och GRATTIS Cupcake

• Louie

Pepsi, jag har följt den här tråden ganska länge och jag lider med dig! Snart kommer plusset! Däremot är jag väldigt skeptisk mot det här med äl-stickor, de funkar ej lika bra på oss m pcos! Vi ska dra igång bebisverkstan snart igen (vi tröttnade sist o tog en break) och min gyn sa att jag skulle strunta i stickorna och istället införa mer action i sänghalmen! Optimalt ska vara varannan till var tredje dag från typ dag 5-7 och frammåt,så hinner spermierna samla sig också! En vän m pcos blev nyligen gravid, de fick rådet doggy style, haha, för hennes livmoder var lixom mer lutande eller vad man nu ska säga ( låter dock väldigt mysko) Det är din tur nu tycker jag

• Louie

Hej! Har följt er tråd sedan förra sommaren då jag provade pergotime! Dock mådde jag så dåligt av dem! Sedan så flyttade vi o stökade, så bebisverkstan lades på hyllan! Fick ett mf i november o för att få ording på mensen igen så började jag m p-piller i jan (efter mf så blödde jag non stop i flera veckor) sedan slutade jag igen i maj och har hunnit haft mens 2 ggr! Prova äl-stickor samt åt rosenrot och royal Jelly... Gissa vad... imorse fick jag plus skriver detta för att inge hopp till de som liksom jag har pcos och oregelbunden mens! Grattis till alla plus här inne också

• Louie

Tack Elith, känns overkligt men häftigt, har inte riktigt fattat det än! jag åt det från mensens förstadag och fortsatte( åt rosenrot och royal jelly precis som du ) fickplus efter 34dgr (ägglossning dag 20) körde äl-stickor från cb digital! Vi gick helt enkelt all in haha! Önskar dig ett varmt lycka till och som bonus kan jag säga att royal jelly gör huden fantastiskt fin nu har jag dock slutat m båda då jag inte vågar riska nåt

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)