Inlägg från: lillaregnbågsbebis |Visa alla inlägg
  • lillaregnbågsbebis

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej!
    Jag tog första tabletten av andra pergoomgången idag (cd5).
    Första  kuren resulterade i ägglossning med tyvärr inte i någon graviditet.

Jag hade molande värk i  magen från tablettstart till det att mensen kom. Fick även en fruktansvärd mensvärk när mensen sen väl kom igång. Har aldrig haft så ont tidigare. 

Hoppas ni slipper biverkningar och LYCKA TILL!! 

• lillaregnbågsbebis

Choklaa: fortsätt testa! Enligt mitt vul trodde läkaren att jag skulle ägglossa dagen efter eller möjligtvis två dagar senare. Jag fick vänta ytterligare fyra dagar innan jag fick omslag på ägglossningstestet. Progesteronprovet visade att jag haft en bra ägglossning, så keep on testing

• lillaregnbågsbebis
    Emmie02: Försökt i snart två år, men nyligen startat utredning, inga barn sedan innan. Ätit min andra pergo tablett idag enkeldos, VUL den 16/5 för att se om de vuxit till sig ett eller flera fina ägg :) BIM: förhoppningsvis kring slutet på denna månad :)

Choklaa: Försökt sedan februari, fick provera i januari som togs under tre månader för att få regelbunden mens efter att den uteblivit en längre tid. Tog första pergo-kurens sista tablet 3/5. VUL 7/5 visade att det fanns ett fint ägg som skulle lossna inom kort. Beräknad BIM förhoppningsvis runt 25/5 :)

Jojolita: Försökt sedan mars 2011. Inga barn sedan innan. Har ("mild") PCO och uteblivna menstruationer. Nekad hjälp av Landstinget, men får hjälp via privat gyn sedan 20/4 2012. Tar sista pillret i första pergokuren 11/5. Hoppas på omslag till ÄL nästa vecka, inget VUL inplanerat. BIM blir troligtvis mellan 28/5-4/6.

Szandra: Försökt sedan Augusti 2010. Blev gravid dec 2010 som slutade i ett MA besked feb 2011. Efter det har min mens ballat ur helt och nu har vi äntligen fått hjälp efter uteblivern mens sen november 2011. Efter hormonprover har jag tydligen pco hormon värden men inte "pco äggstockar". Jag fick min mens efter en provera kur 8/5 så nu är det pergo start 12/5 och vul 18/5...Bim förhoppningsvis i början på nästa månad!

Masken: Slutade med p-piller Januari 2011, endast en spontan mens i augusti 2011. Fick Provera i 4 månader i november för att få igång mensen, fick mens av proveran men inte utan. Sambon har lämnat spermaprov som såg bra ut. Provera och pergotime igen i april/maj 2012. VUL visade ingen överstimulering, inte heller någon perfekt mogen äggblåsa. Ev. ägglossning 15-16/5. Egen uträknad BIM i slutet av maj.

Nicholeski: 24 år och har försökt intensivt sedan 2011. Innan dess inte ätit p-piller på 4 år. Konstaterad "mild PCO". Fick min första enkelkur pergotime i mars vilket resulterade i en lyckad ÄL, dock ingen graviditet. Ostimulerad i april och ännu en lyckad ÄL utan graviditet. Avslutade min andra enkelkur pergo igår och imorgon skall jag på VUL.

Lillaregnbågsbebis: Har på grund av oregelbundna menstruationer nu börjat med Pergotime. Efter första kuren (enkeldos) ägglossade jag perfekt! Har för tillfället avslutat min andra kur och väntar på bim 16/5. 
  • lillaregnbågsbebis
    choklaa skrev 2012-05-10 09:29:38 följande:
    Lite tröst efter en sömn lös natt. Vi har nämligen inte riktigt fått till det ännu, då maken först varit febrig och kraftigt förkyld och sen i går kunde inte mitt imunförsvar klara sig utan att bli smittad så vrål förkyld och något febrig har man blivit.

Har köpt nya test från RSFU och de isade ett streck och ett till extremt svagt i går kväll. men enligt förpackningen ska man då tolka det som negativt. Testade i morses med samma test negativt. bara ett enda streck ingen stans fanns det andra lite svagare strecket. 15:30 är det dags igen att testa med det jäkla digitala testet. Vill att de ska visa en smailis så jag inte missat ägglossningen.

Hur kommer det sig att du lämnar progasteronprov?  Får alla göra det?
    Vet inte om alla får lämna progesteronprov, men antar det? Man får då ett värde på hur "bra"/"stark" ägglossning man haft, om man haft någon överhuvudtaget. 
  • lillaregnbågsbebis
    Nicholeski skrev 2012-05-18 10:06:37 följande:
    Hur har du känt dig? ¨Haft några symptom sedan ÄL? Har du BIM idag?
    Jag trodde definitivt att det skulle bli minus på stickan. Har haft riktigt ont i magen som mensvärk i över en vecka samt ömma bröst. Precis som pms med andra ord fast kraftigare än vad jag brukar ha. Trodde det hade att göra med pergon. Har väntat på mensen vid varje toabesök senaste dagarna.
    BIM igår.

• lillaregnbågsbebis
    Jojolita skrev 2012-05-18 13:21:48 följande:
    Åh grattis! Mycket roligt att höra!

Själv har jag ingen ÄL i siktet så långt ögat kan nå.. Är på CD 16 idag, tycker ju att det svaga strecket borde vara liiiiite tydligare, men icke!
    Hur ska det vara egentligen? Jag vet ju att strecket ska vara lika tydligt eller tydligare än kontrollstrecket men burkar det öka lite innan så man "vet att det är på väg" liksom?
    Tack!

Mitt strecka ökade lite, men jag fick aldrig fullt utslag med stickorna från testlagret. När jag såg den lilla ökningen (CD 17) tog jag ett digitalt test för att bekräfta ägglossningen. 

Lycka till!! 
  • lillaregnbågsbebis
    choklaa skrev 2012-05-18 23:15:37 följande:
    GRATTIS!

Blir så glad för Er :)

Får jag fråga, på vilken dag hade du ägglossning? Testa du med ägglossningstest? Och när började du känna av att något var annolunda mot tidigare månader?

Sen en fråga till hade du regelbunden mens tidigare? Och på vilken dag plusade du på graviditetstestet?

GRATTIS EN GÅNG TILL :)
    Jag hade ett ägg på 18mm på cd12. Läkaren trodde jag skulle ägglossa några dagar senare men fick vänta till cd 18. Ja, testade med ägglossningstest. Fick aldrig fullt utslag av teslagrets så dubbelkollade med digitalt när jag anade en liten stegring.
    Har haft ganska kraftig mensvärk sen några dagar efter ÄL, annars inget annorlunda.

Ingen regelbunden mens tidigare. Tog ett gravtest ÄL+11 (bim-4) som var negativt. Väntade sedan till BIM+1 då det var positivt. Idag BIM+2 är testet starkare.

Lycka till!!
  • lillaregnbågsbebis

Jag gick endast på vul under första kuren med pergotime. Har efter det testat med äl-stickor. Nu senast blev det dock positivt utslag på dessa stickor men ändå ingen ägglossning (ingen mens och inget plus). Så vul är ju att rekommendera!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)