• Annie Sc

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Får man hoppa in i den här tråden?

Jag slutade med p-piller i april 2011, men fick inte tillbaka mensen. Var på besök hos landstinget i oktober och gjorde VUL, troligen PCO. Fick provera en omgång men ingen ÄL. Var tillbaka i februari, gjorde VUL och pergotime kunde jag inte få förrän det gått ett år eller efter sommaren. SUCK, ville inte vänta ytterligare ett halvår...

RIngde då till en privatklinik, gick på en första undersökning, en andra med sambon och fick då pergotime. Nu har jag tagit andra kuren och hoppas få ÄL i slutet av nästa vecka! Var på VUL i onsdags, men var lite för tidigt så ska tillbaka på måndag och förhoppningsvis ser man ett ägg då!

• Annie Sc
    Pepsi skrev 2012-05-18 10:42:21 följande:
    Klart du får :)
    Hur gick det första kuren? Blev det någon ägglossning?
    Ja det blev ÄL med första kuren. Lyckades dock pricka in de två dagarna med högst fertilitet när jag var iväg med jobbet 3 dagar, men även om vi var tillsammans precis innan och efter så blev det inget plus den gången. Nu kommer vi vara hemma när det förhoppningsvis blir ÄL med den här kuren!
  • Annie Sc

Är inne på andra kuren nu. Var på VUL i onsdags förra veckan, men då såg man inte så mycket. Det fanns 2-3 ägg som skulle kunna växa. Var på ett andra VUL idag, och ett ägg hade växt och släpper förhoppningsvis om 2-3 dagar. Så nu blir det nästan "schemalagt" mys varje dag resten av veckan...

Har följt med ägglossningsstickor så kommer se när chansen är som störst, så himla smidigt att hålla kolla på det även om spontaniteten minskar något.

Hoppas verkligen på plus den här månaden, för sen går min läkare på semester så det blir ingen mer kur i sommar förrän i augusti. Men om det inte blir plus den här gången så kanske man får ÄL av sig själv om man har tur... man vet ju aldrig...

• Annie Sc

Äntligen ÄL med kur två, samma dag som med första kuren, dag 19. Sitter på tåget hem, gissa vad vi ska göra när jag kommer hem

Häftigt att "lära känna" kroppen, hur det känns i magen när ÄL är på gång, att man nästan kan ha samma koll som med utan stickor. Har ätit p-piller i 15 år, så har inte haft koll på det tidigare.

Blir ingen mer kur med pergotime förrän i augusti tidigast, min läkare går på semester snart. Hoppas det blir ett plus eller att det kan bli ÄL i sommar även utan pergotime.

• Annie Sc

Tror jag börjar få känningar inför mens, BIM på onsdag-torsdag. Så blir nog inget plus den här månaden. Så tråkigt när man längtar, och känner mig så stressad att det ska vara så svårt, suck.

Min gyn går på semester sen så kommer gå utan i två månader, ska dock bli intressant om det blir ÄL utan pergotime...

• Annie Sc
    Pepsi skrev 2012-06-04 18:10:02 följande:
    Flera som säger att de går på semester, har ni alltid en och samma?
    Går ni privat...Jag har inte hört ett knyst om att de ska på semester och jag måste hålla upp med behandlingar ...?
    Vi går privat, och de har bara en där som håller på med fertilitetsbehandlingar så när hon är ledig så blir det uppehåll.
  • Annie Sc

Har ätit andra kuren pergotime. I måndags började jag känna molvärk i magen och några hugg i sidan, så jag började vänta in mensen på onsdagen som var BIM.... men den kom inte. Tänkte att det måste vara värk inför mensen, för jag tänkte att så här känns det väl ändå inte att vara gravid trodde jag.

Ville inte testa på torsdag eller fredag eftersom jag skulle jobba, men gud vad jobbigt att låta bli!! Försökte intala mig själv att mensen visst skulle komma för annars skulle jag bli så besviken när testet ändå visade negativt.... men i bakhuvudet började jag tänka att TÄNK OM...     Särskilt som jag läste i några trådar här om andra som haft liknande känningar och varit gravida.

Idag testade jag, efter att jag legat länge och funderat i sängen och dragit på det, och det står att jag är GRAVID!!! )

Nu känner jag för att ligga nerbäddad i 3 månader. Är så orolig att något ska hända nu i början....

Hoppas det ger hopp till andra här i tråden som oxå snart får plussa!!
    För oss tog det ca 1 år att få det här plusset.
  • Annie Sc

Tack för alla grattis!!

choklaa skrev 2012-06-09 12:08:20 följande:
    Ett stort grattis. Om du är i vecka 2-3 enligt de testet så är vi ganska lika gånget. :) Så mysigt :) 

Håller med dig om att det känns väldigt konstigt att symtomen är det samma i princip som innan mens. Men de kommer och går. Vi plussade för en vecka sedan då jag skulle haft mensen förra lördagen men som tack och lov uteblev med sin frånvaro :) och i stället lyste ett fint plus vecka 1-2. Så nu är jag i vecka 2-3 eller rättaresagt vecka 5-6 när jag lagt in de på uträkningen på familjeliv.

Njut av varje dag som går för varje dag är speciell. Själv har jag perioder då jag blir nästan helt hysterisk då jag ej känner av ömma bröst eller molningarna i magen medans andra är man hur lugn som helst.

Så njut av varje dag och sekund :)

Grattis Choklaa till ditt plus!! Kul att vi är lika långt! Läste i en gravid app att även om embryot är väldigt litet än, så har det ändå utvecklats en del redan vilket är häftigt tycker jag.
    Jo man måste njuta av att det äntligen har gått vägen! Ska jobba en vecka nu och sedan vara ledig en, då kommer det vara skönt att bara koppla bort allt och bara vara.
    Nu har jag knappt känt av något i magtrakten sedan i fredags, och ömma bröst har jag inte haft alls än. Går och funderar på när illamåendet ska dyka upp.  
  • Annie Sc

Måste fråga en sak, känner mig väldigt noijig... Ska till tandläkaren imorgon, och det har ju stått i media att man rekommenderar gravida att inte använda material med bisfenol vid lagningar. Har frågat och i de vanliga materialen så är det bisfenol, och det är de som håller bäst. Finns andra med lägre hållbarhet eller så kan man göra en tillfällig lagning.

Vad hade ni gjort? I de andra materialen kanske det finns andra medel som oxå är farliga...

• Annie Sc

Fick pergo snabbt oxå, privat klinik. Efter två besök under 1,5 vecka så hade jag receptet i handen. Om det inte fungerade på tre kurer så skulle det utredas vidare. Lyckades på andra!

• Annie Sc

Hoppas det blir ett plus!!
    Samma här att det var en molande mensvärk. Brukar känna så samma dag som mensen ska komma, men då den inte kom efter 5 dagar så testade jag. Misstänkte redan på 3:e dagen, men väntade ut lördagen... Testade ca 14 dagar efter ÄL.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)