• emtfb

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hallå tjejer! Här hoppar jag in om de är ok :) Jag har ätit min första enkelkur med pergotime, (tog sista tabletten för en vecka sen precis) & idag va jag in på VUL & de såg ett ägg, som dom räknade ut att de borde släppa mellan den 23-24:e.

Är det någon av er som plussat efter första enkelkuren? Tänkte om det fanns nån som helst chans för mig. Känns jäkligt bra, men tror inte man ska ha förstora förhoppningar, men jag vet inte jag?  

• emtfb
    choklaa skrev 2012-07-20 22:41:59 följande:
    Jag plusade pa fosta kuren. Korde med agglossning stickor da gyn trode agget skulle slappa dag 14-16 men icke slappte fost pa dag 21-23 nagon gang.

Sa vist kan man bli gravid pa fosta kuren. Hade ocksa bara ett moget agg.

Sa mitt tips testa med stickor tank pa att de inte alltid ar sakra. Da jag fick aldrig nagon glad gubbe pa det digitala fran clearblue. och pa acos eller apoteets de som ar fran rsfus agglossningstest visade bara svagt en enda gang och de pa dag 21.
    Grattis vad kul att du lyckades! Är det nu du har blivit gravid?

Okej, aa jag har köpt hem en hel trave med äl-tester! Man får se till att man inte missar en dags sexande då, eftersom stickorna inte är 100%iga!
  • emtfb
    Emmie02 skrev 2012-07-21 15:33:30 följande:

Jag plussade också på första enkelkuren bara ett par veckor efter chocklad och har gått in i vecka 11 nu :) bara man får till ägglossning och ibte har nå andra problem så har man samma chans som alla andra :)
    Okej grattis!! :) Vad kul! Jag vill också kunna lyckas på första kuren! Vi har också sex varannan dag nu, har inte fått nått streck på att jag har äl ännu, men jag tar äl-test varje dag.. :) Jag har verkligen förhoppningar om att jag ska lyckas bli gravid nu, men endå känns det så långt borta. Jaja, man får aldrig sluta hoppas helt enkelt, nångång är de väl min tur också :)
  • emtfb
    elith skrev 2012-07-23 08:53:56 följande:
    Hej på er! Hade tid för vul den 25/7 för att se om det blir nå ägg ( är inne på omgång 2 dubbelkur) men mensen kom tidigare och fick därför börja tidigare med pergo så ska strax iväg till gyn för vul. Nu håller vi tummarna för att det har blivit nåt ägg!!!! :)
    Lycka till! :)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)