• Elsima

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Intressant att läsa hur det går för andra. Vi har försökt sedan dec 2010 och är nu inne på pergokur nr 2 . På kvinnokliniken tyckte jag att de sa att man skulle ha ett äl.värde närmare 28 för att det skulle vara en bra äl. Vid test före pergo låg jag på 19, efter första kuren hade jag inget äl.värde (9) :( Jag fick öka dosen till dubbel och nu har jag tagit prov igen, väntar på svar.. Jag håller med om att det var jobbigare under de första månaderna, då hade jag så stor förhoppning om att det skulle bli ett +, nu längtar och hoppas man som en tok men samtidigt vet man att mensen kommer som vanligt. Det blir spännande att få veta om man har haft ngn äl i af.

• Elsima

Fick svar på mailen, 0,8 i progesteronvärde.. Verkar inte fungera alls med pergo. :( Hoppas att det går bättre för er andra.

• Elsima

Jag vet, men det är lätt att hakan faller ner. Mitt hopp ligger i att äl var jättesen och att det därför inte visar något på testen. Vet någon hur det fungerar? Får man en vanlig mens även om man inte har haft äl? Jag tycker att det inte borde vara så. Vid mens ska jag ta dubbel dos igen... Men den som väntar på ngt gott....

• Elsima

Hej alla tappra och barnlängtande!

Det är verkligen roligt att läsa att det kan fungera efter lång väntan. Grattis till er som har fått ett efterlängtat +.

Själv har jag avslutat den 3e dubbelkuren med pergo. Äl-testet visade positivt så jag hoppas, hoppas, hoppas att jag har något äl-värde att tala om den här gången. Jag får svar på måndag.

Har ni det som jag, ca en vecka efter äl börjar det "stråla i brösten" (inbillning?) och jag tänker NU äntligen. 1a tecknet på graviditet. Jag går på det varje gång, så sjukt störande att kroppen hittar på symtom.

En annan sak att ventilera. Tycker någon fler än jag att det är en pina att ha sex numera? Efter 17månader då man ska nödnuppa på bestämda tider och inte av lust har den där lusten helt försvunnit. Jag är ALDRIG sugen.

Sen var det ju det här med kommentarerna. Jag och min sambo har varit ihop i 10 år, vi har båda fast jobb och bor i ett stort hus. Släkt och vänner förväntar sig en bebis från oss. " Är det inte dags snart" eller "blir du inte sugen på en liten" eller "kan ni inte skaffa barn snart, tänk så mysigt då kan ni inreda ett barnrum" De skulle bara veta... men hur gör ni? Har ni berättat att ni försöker? Vi är rädda för att då istället få frågan gång på gång om det har tagit sig.

Jag blir så jäkla less på allt ihop. Innan den här resan började förstod jag inte vad ordet "väntan" kunde innebära. Man väntar ju nästan ihjäl sig. Under mensen väntar man på att ta pergo, sen väntar man på att det ska gå 21 dagar för att ta blodprov, sen väntar man på att få svar på blodprov, sen väntar man på att ta ett grav.test när mensen borde ha kommit, sen väntar man på en något försenad mens.

Bara att kämpa vidare, nu har jag då fått skriva av mig lite. Tack för en bra tråd och lycka till alla!

• Elsima

Yes! Älvärde på 54 den här gången. 1a gången det är dokumenterat ngn överhuvudtaget. Så nu är hoppet stort. Kan inte vänta till bim med att testa. Det är på torsdag. Måste nog prova ikväll redan. :))

• Elsima

Kämpa på alla ni som försöker. Jag hade inga älvärden under de första två pergokurerna (2a var dubbel), tredje gången hade jag riktigt bra men det tog sig inte. Jag skulle göra ett uppehåll på en månad för att sedan fortsätta med pergo. Jag hade inga förhoppningar men tänka sig det blev glad gubbe och nu är jag i v8. Obeskrivlig känsla! Lycka till alla och kämpa på!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)