• stumpan81

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

En fråga till er som tar pergo: Brukar pergo skjuta fram ÄL någon/några dagar?Ska börja min kur på dag 5.

• stumpan81

Okej, men alla får inte uppskjuten ÄL eller? Undrar därför att gubben ska resa bort under ÄL-veckan, han åker på dag 12 och kommer hem dag 16. Tror ni att det är någon ide att ta pergo denna månad då? Svårt att veta såklart...

• stumpan81

Det är inte första gången jag tar dom, men jag vet inte när jag brukar få ÄL när jag tar dom. Har köpt ÄL-test nu för att kolla!

• stumpan81

Lantisen02, har du haft spottings länge och är du utredd för dem? Jag är oerhört störd över mina bajsbruna spottings som oftast börjar ca en vecka innan mens...Har inte fått någon förklaring till varför jag har dem.

• stumpan81

lantisen02, pepp till dig!
    Mitt progesteronvärde var inte dåligt då jag kollade det, men har ändå spottings...Har nyligen gjort cellprov som var ua. Vet inte exakt när mina spottings började, men jag börjar fundera om det inte var i samband med att jag började prova progesteronvaggisar. Men jag är inte säker...Tänker prova dem igen den här cykeln from ÄL för att se vad som händer. 

• stumpan81

Vad är det för skillnad på progesteronvagitorier och progesteronsalvan? Har nämligen en hel del vaggisar kvar, som jag funderar på att använda efter nästa ÄL i hopp om att få bort mina spottings. Vad tror ni?

• stumpan81

Jag börjar undra...Jag är på dag 16 nu, men ingen ÄL på G. Tog pergo dag 5-9 denna månad. Lite rädd att den aldrig kommer!

• stumpan81

Oj, det var sent! Nu blir det problem, gubben åker bort igen nästa vecka...Hoppas att det kommer igång i helgen. Tack för era svar!

• stumpan81

Många har sagt att deras ÄL blivit uppskjuten av pergo, men kan det bli tvärtom dvas att ÄL kommer tidigare?
    Är nämligen på dag 19 nu och inga spår efter ÄL. Började testa med stickor 2 ggr/dag från dag 13. Tycker att strecket var starkare då, och det har bara blivit svagare och svagare. Men det har aldrig varit lika starkt som kontrollstrecket som det ska vara vid ÄL. Vad är det som händer? 

• stumpan81

elith: nej, jag har inte blivit ombedd att komma in för vul. Men det är väl bara att fortsätta med stickorna till de visar ÄL antar jag. Men så här sen ÄL har jag aldrig haft, och jag får alltid mensen runt dag 28. Nu kommer väl den bli uppskjuten då?

• stumpan81

snosan: Men jag har alltid fått höra att mensen räknas från den dag man börjar blöda ordentligt, dvs dagarna med spottings räknas inte. Vad säger ni andra?

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)