• Gelicapelica

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej tjejer! 

Hoppar in här då jag precis fått Pergo utskrivet.

Vi har en dotter på tre år (som tog över året att tillverka) och försökte ett år efter att hon föddes. Sen gjorde jag en gastric bypass och vi väntade ett år (mini-piller) efter... vi satte igång verkstan igen i september förra året men inget har hänt...

Ringde KK igen då jag fick Metformin förra gången, men dom kunde ju itne hjälpa till nu då vi "hade ju lyckats en gång"

Inte jättekul att höra, men hon sa att jag skulle ringa den privata gynekologen och det gjorde jag.

Fick tid i torsdags (typ vid ägglossning) och det visade ju som jag trodde att jag har itne ordentlig äl. slemhinnan va för tunn (5mm) och ägget va för litet (9-10mm) så jag fick Pergon utskrivet! 
    Känns lite konstigt att nån ska säga till när man ska ha sex o så...

Är det nån mer som fått ordinerat att äta dag 3-7?

• Gelicapelica
    lantisen02 skrev 2012-08-22 07:49:23 följande:
    Intressant att några börjar dag3.
    varför äter ni på dag 3? har de sagt någon orsak?
    jag äter dag 5-9.
    Hannah8401 skrev 2012-08-22 07:50:52 följande:
    Ja det undrar jag med, då borde man få äl tidigare? Flera chanser:)

jag vet faktiskt inte varför. Första gången jag provar Pergo o visste inte förrens jag läste här att de flesta får dag 5-9, så jag undrar också

• Gelicapelica

Jag har ALDRIG varit så glad för att få min mens som igår! Det kom bara lite så jag räknar idag som första dagen! Så imon ska jag ringa gyn o på tisdag ta första tabletten

• Gelicapelica

Jaha! Men då kanske jag ska börja med dom imon? Får ringa o prata med dom o ta me tabletterna till jobbet

• Gelicapelica

Snosan:
    Tror att en del va pga ventilationen här på jobbet. Mådde mycket bättre efter lunchpromenaden.... Men fortfarande inte helt 100 i huvet

• Gelicapelica

Vi fick order om att ha sex dagen innan VUL. Men det verkar ju som att äl kommer senare för många??

• Gelicapelica

Första dagen har gått bra! Humöret va lite nere i förmiddags, o har varit lite matt under dagen ( men det kan likaväl bero på att jag va i Sthlm o sprang Tjejmilen i lördags)
    Hoppas på att följande dagar blir okej

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)