• Bio

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

snosan skrev 2012-09-09 13:31:45 följande:
    Tänkte jag har aldrig vad jag vet haft ägglossning då jag inte får ont... vad är typiska tecken på
    att ägglosning sker??

Det är inte alls alla som får ont av ägglossning. Typiska tecken är äggviteliknande flytningar som förberedelse för ÄL, positivt ÄL-test, och att morgontempen går upp som bekräftelse på att ÄL verkligen skett.

Jag läser era berättelser med intresse, jag har inte fått pergo (än), vi är inte klara med utredningen men gyn sa att det verkar som det är PCOS och att det i så fall troligtvis blir pergo som första behandling.
  • Bio
    Renrot skrev 2012-09-09 21:00:36 följande:
    Jag har inte fått någon äl alls med pergo. Testat enkel, dubbel och nu trippel dos. Men denna gång kanske det funkar! Jag har precis fått en helt störd bieffekt! Synrubbningar, shit va skummt det är, haha :)
    Jag har inte haft  någon bieffekt av tabletterna innan, och jag fungerar typ så att jag alltid får bieffekter när tabletter funkar på mig. Så jag är lite hoppfull denna gång :)
    Synrubbningar är en känd biverkning.
    Jag började läsa på lite om det här med varför man behöver så olika doser av pergo, och det är jättespännande! Tycker iaf jag, nörden... :P Det är CYP2D6 enzymet som bryter ner pergo i kroppen, och olika personer har olika mycket enzym. Du har säkert jättemycket CYP2D6 så du måste ta massa pergo för att det ska bli något kvar!  Och därför har du inte märkt något vid tidigare kurer. Jag tror det kommer att funka nu! Solig

Det betyder också att när du tar andra läkemedel som bryts ner av CYP2D6 så kan du behöva ta mycket för att få någon effekt. På wikipedia finns en lista på vilka läkemedel det gäller, tyvärr bara på engelska: en.wikipedia.org/wiki/CYP2D6
  • Bio

Härligt elith, kör hårt! Det är väl bra att mannen får något annat än värken att tänka på! Tungan ute

• Bio
    SVH skrev 2012-09-11 22:10:57 följande:
    CD16 idag och har nu fått såna där typiska ägglossningsflytningar. Så det blir väl till att ligga ikväll. Har dessutom provat ägglosningsstickor den här kuren, vilket jag varit skeptisk till tidigare eftersom jag har PCOS och över lag förhöjda LH-nivåer, men hittills har de varit negativa, så jag ska fortsätta testa och se om jag får nåt utslag de närmaste dagarna. Någon annan med PCOS som använt ägglossningsstickor?
    Jag har, det funkar för mig! Jag får visserligen alltid två streck men vid ÄL är teststrecket lite starkare än kontrollstrecket. Lycka till, tror du får positivt inom någon dag!
  • Bio
    Pepsi skrev 2012-09-12 02:16:43 följande:

Jag har PCO, men har testat med samma test innan jag fick pergotime och då har dom inte visat något. Sen nu med de 2 dubbelkurerna har jag fått utslag på dom efter 11-12 dagar efter avslutad kur. Jag anväder ägglossningsstickor från billigatester.se och dom har fungerat jätte bra.
    Det är samma stickor som jag har!
  • Bio

Over and out - det blev ingen pergo för mig, innan utredningen var klar kom det ett plus helt av sig själv! =) Lycka till ni också tjejer!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)