• Hanna00

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej! Hittade nyss den här tråden. Egentligen kanske jag inte hör hemma här men tänkte ändå se om någon kan hjälpa mig. Jag har pco, slutade med p piller i maj och har sedan dess inte fått mens. Jag var hos en Läkare som är spec på pco i onsdags och av henne fick jag gulkroppshormon som jag ska äta 10 dagar och förhoppningsvis få igång äl och mens. Vi vill så gärna bli gravida! Nån som ätit gulkroppshormon? Testade på äl sticka idag och det var positivt, kan måste stämma att man har äl trots gulkroppshormon? Får jag inte igång mensen innan jul ska jag få komma tillbaka och göra utredning för pregotime... Hoppas ni inte tar illa upp att jag skriver här :)

• Hanna00

Visste inte att man kunde ha "falska" ägglossningar men man lär sig nåt nytt varje dag :) tack för välkomnande! Jag känner mig ännu rätt "ny" när det kommer till att försöka skaffa barn men man hoppades ju på att det skulle ta sig direkt som för "alla andra". Ni vet säkert vad jag menar!! Hatar när folk berättar att det tog minsann bara en vecka eller två för oss och min kropp måste vara gjord för att skaffa barm... Folk säger så mkt dumt utan att tänka... Känns skönt att det finns såna här trådar med andra med samma problem... :)

• Hanna00

Jag testade med båda imorse. På billiga testet fick jag utslag men inte på clearblue. Vet inte vad man ska lita på!? Clearblue är ju så dyra speciellt när man inte vet när man har äl. Suck. Jaja, man får väl köra lite på känsla kanske... Men skulle vara skönt att veta NÄR äl kommer. Längtar på ett sätt till november när jag förhoppningsvis får börja med pergo. Nu känns det bara som att man hoppas på äl fast jag inte har den blekaste om det kommer eller ej...

• Hanna00

Hej!
    Undrar om nån av er har köpt clearblues fertilitetsmonitor? Är det värt pengarna? :)

Fick veta idag på vul att min första pergotime kur inte tagit sig (än iaf, är på dag 11 men ingen "bra" blåsa på g) men ska testa hemma med stickor. Därför funderar jag på att köpa en sån och behöver råd :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)