• skogstjejen19

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Får man hoppa in hos er??
    Jag börjar med pergo idag, jag har tagit dom en gång innan men det är 7-8 år sedan.
    Jag har PCOs och har nästan aldrig mens av mig själv, jag har senaste 4 månaderna ätit provera för att ha en regelbunden blödning, dom två första månaderna med provera tog det 4-6 dagar innan mensen kom, men nu dom två sista har mensen kommit på samma dag som sista tabletten tagits, får för mig att det är bra, fast jag har ingen aning om varför jag tror det  

Har ni några tips på om man kan höja chanserna lite???

och fungerar det med ÄLtester när man har PCOs ?

• skogstjejen19
    snosan skrev 2012-12-03 18:21:47 följande:
    Jag har pcos oxå och på mina ältester så visar de aldrig äl om den inte inträffar.
    Jag brukar vanligen ha svagt streck på testet, men då det är äl så är de starkare än kontrollstrecket
    samt att jag använder digitalt så man vet att det verkligen inträffat :)

Jag får som du nästan aldrig mens av mig sj'lv, men nu efter varje enkeldos av pergo har jag fått en blödning 
    ska in den 11:e och prata med doktorn om hur vi ska gå vidare, är inne på min 3:e enkelkur och hoppas givetvis
    på ett + den 13:e på min bim. 

Sen om det är bättre att få blödning på sista tabletten än några dagar efter, tror jag inte :) jag fick 7dagar efter jag tagit och sen började jag med pergo :)

Tips på att höja chansen, gå ner i vikt om du har några extra kilon :) annars vet jag inte! 
    Jag kämpar med vikten, har gått ned 9 kg sedan i september, men bör gå ned 6 kg till för att ligga på normal vikt.

Det jag menade med bättre var att jag nu fått regelbundnare blödningar och mensen har stått redo att komma innan jag tagit sista tabletter provera, och från början fick jag vänta på att den skulle komma.
    Förut har inte provera fungerat efter 3 månader och cyklarna blev längre mellan gångerna, och då har jag fått göra uppehåll 3 månader för att sen äta i 3 månader igen och sen uppehåll, Men nu är det ganska många år sedan jag sist åt provera 7-8 år sedan.
    Men nu verkar det flyta på.

Har du gjort VUL för att kolla om något ägg växer på sig eller är det bara tester som gäller?

Har du fått ÄL med enkelkur?

• skogstjejen19
    Pepsi skrev 2012-12-03 15:30:19 följande:
    Välkommen! :)
    Vad spännande!
    Det enda som jag har hört om ägglossningstester och PCOS är att de kan visa ägglossning fast det inte är det.
    Men det har inte jag varit med om och jag har PCO. När jag inte haft någon ägglossning då har det minsann bara varit ett streck :)
    Tackar, jag har också hört det, men verkar som att många inte har det problemet ändå 
  • skogstjejen19

Hejhopp

Jag är så glad idag

Var på VUL idag tog sista tabletten i fredags så jag är på dag 12 idag.

Jag var helt inställd på att inget skulle ha hänt, men så börjar hon mäta och 3 blåsor var pågång
    en på 13 en på 12 och en på 11, jag var helt säker på att hon skulle ge oss sexförbud då men inte de heller.

hon sa att det var 20% chans att lyckas om det blev ÄL        -stämme det?? 

Hur stora har era blåsor varit på dag 12? visst växer dom ca 1-2 per dag? så växer den största på sig bra så är det äl på fredag kanske ? 
    Var mina små eller normala vid detta VUL?????

Jag är så glad även om det inte garanterar någon ÄL så är det första gången jag varit på ett VUL och inte behövt gå därifrån ledsen

Kram på er

• skogstjejen19
    Pepsi skrev 2012-12-10 18:21:13 följande:
    Min äggblåsa var nog lite större när jag på VUL, men är inte säker på vilken dag jag var på då. :)
    Hur stor?? minns du hur många dagar efter pergon det var?
  • skogstjejen19

Gelicapelica: Men tänker jag knasigt om jag tänker att du då låg 5 dagar före mig?
    Först så tar du pergon 3-7 och jag 5-9

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)