• Alivia

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Och jag fick min ÄL på dag 28...

• Alivia
    CupcakeDream skrev 2012-11-27 21:53:45 följande:
    Exakt :) hur går det för er töser? Jag känner mig ledsen, drömde i natt att jag amma en bäbis och det var en sån härlig känsla. Indra om man någon gång kommer höra det?; /
    Jag är på ÄL+ 11, vågar inte tjuvtesta men känner mig ändå håglös. Det kanske är vädret. Eller bara brist på symptom...

Åker på charter på fredag morgon och har lovat mig själv att inte testa innan, utan se om mensen kommer. Har tjuvtestat så sjukt många gånger förr och fått minus, men hoppet lever ju ändå alltid kvar lite kvar fram till mensen så jag SKA låta det vara denna gång. 
  • Alivia
    CupcakeDream skrev 2012-11-28 18:57:33 följande:
    Pepsi: Ja man räknar från första mensdag!

Fatta att jag blev chockad! Jag trodde jag hade fått mens, men så idag har jag inte haft nått rött på pappret så jag tänkte jag testar, och fick detta. Är lite glad!

Åh Grattis! Så häftigt!!
  • Alivia
    elith skrev 2013-01-03 23:14:50 följande:
    Är det fler här som upplever sina "mens dagar" kortare efter pergotime? I vanliga fall har jag haft mens ca 6-7 dagar och efter pergotime har jag haft ca 4 dagar .
    Hej. Jag gör. Jag läste innan jag började med Pergo att det kan tunna ut livmoderslemhinna och misstänker att det är vad som hänt mig. Har ätit två kurer, ingen tog sig och mensen denna gång är knappt något alls. (jag vet att jag hade ÄL båda gångerna dock) Eftersom min gyn verkar smått tappad bakom en vagn har hon varken mätt slemhinnans tjocklek eller tagit mina frågor på allvar, så helt säkert kan jag ju inte veta. 
  • Alivia
    Pepsi skrev 2013-02-05 16:18:56 följande:

Har inte hört talas om att de ska öka chanserna....Vart har du hittat det tipset
    Jag köpte både aloeverajuice och en spikmatta efter min senaste mens på pergokur. Hade läst nånstans att det var bra för slemhinnan. Men när jag var hos gyn några veckor senare sa hon att ett ägg precis skulle släppa men att slemhinnan var för tunn. "Men gå hem och han samlag ändå" sa hon uppmuntrande. "man vet aldrig vad kroppen hittar på."

Nu har jag ingen aning om huruvida aloeverajuicen hjälpte mig på något sätt, men i lördags, knappa två veckor senare, plussade jag!

Har testat miljoner olika preparat under det senaste året och någonstans tror jag att det helt enkelt handlade om slump och inget mirakelmedel. Men om någon skulle fråga om jag tror på aloevera, så kan jag iaf inte säga nej :)
  • Alivia
    Pepsi skrev 2013-02-06 14:22:08 följande:

Grattis! Då kanske jag ska pröva det om det inte tar sig denna gång.
    Tack! Jag håller tummarna för dig, med eller utan aloevera! :)
  • Alivia
    Pepsi skrev 2013-02-11 13:46:17 följande:
    Jaha...Vet inte ens om det är någon mer än jag kvar här som inte är gravid :P
    Jag har iallafall varit på VUL nu och det visade redan en äggblåsa på 20 mm.
    Så den här gången har jag sköt mig mer än väl :P

Ska ta något som heter perganyl...ikväll som ska hjälpa ägget och släppa. Så
    Är det bara och mysa på :)
    Skitsamma, vi är ändå kvar och hejar! Heja, heja å hurra för det maffiga ägget! :)
  • Alivia
    Pepsi skrev 2013-02-11 15:01:24 följande:
    haha..Ja något positivt...Sen har ja ju tänkt på en sak...Jag är ju "TS" och vad skulle jag var för TS om jag inte var den sista att lämna skeppet :P haha...Tur att man kan ta det lite lätt nu :)
    Så sant som det är sagt. Hoppas hårt och intensivt att du snart får hoppa i sjön!
  • Alivia
    Pepsi skrev 2013-02-18 18:04:47 följande:
    Ohh blir galen på mig själv! Jag lovade att inte hålla på och känna efter och ha mig...Men en fråga.

Ni som blivit gravida, när har ni börjat känna av den molande värken? Kände inte såhär i sommras...inte så här tidigt. (men då gick det ju inte så bra)
    Jag har en vecka kvar till bim. Och ställer in mig på att mensen lär komma oxå. Allt annat är en bonus...
    Det känns som det skulle vara för tidigt för molvärk...

Tänk om man bara kunde ha en kropp som fungerar och en vacker dag bara upptäcka att man är på smällen!
    Tröttsamt!
    Jag har för mig att mitt molande började 5-6 dagar innan BIM. Jag tyckte att det kändes som ÄL. 
  • Alivia
    Pepsi skrev 2013-02-18 19:03:08 följande:
    Det var ju faktiskt positiva svar för min del...får se vad som väntar. Choklaa har det kommit någon bebis?
    Det vore ju helt fantastiskt härligt om du fick plussa den här månaden!
  • Alivia
    Gelicapelica skrev 2013-02-25 10:50:23 följande:
    Håller tummarna för dig pepsi!!
    Jag med! Massor!
  • Alivia
    Pepsi skrev 2013-05-17 06:56:40 följande:
    Trodde ju att jag hade fått min mens i tisdags, men den kom inte igång och den försvann lika snabbt igen. Fick endast ljusrosa på pappret alla gånger...Så det kanske inte var mens?!? Tog iallafall det här imorse...Så nu får vi se vad det betyder....

Åh Pepsi, vad jag håller alla tummar och tår, och allt annat jag kan få tag i, för att det här kommer gå bra!!! kram
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)