Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Det finns mycket som kan gå fel i utvecklingen, speciellt de första 12 veckorna...tyvärr!
Hur länge har ni försökt få barn?
Glad Midsommar Alla!!!!

Beklagar dina MA :(

Oj, jag fick mig pergotime via ett telefon samtal med min gyn jag hade träffat en gång som bekräftade att jag hade PCOS.
Jag hade också min gyn på en privat klinik. Fick för 4 omgångar men väntar fortfarande på mensen, kollade lite bakåt under detta året och jag har bara haft mens 2 gånger :( det var färre än jag trodde. Blev lite chockad..
Hej jag har en fråga om pergotime
Som vi alla i tråden vet så ska man ta den på den 5e mensdagen. Jag har inte haft mens sen maj och har nu i 2 dagar haft bruna flytningar (spottings?)
Min fråga är: Ska jag räkna dem som mensdagar eller börjar man räkna från den dagen då det kommer färskt blod?
Och till er med PCO/PCOS:
Våra hormoner spökar ju runt lite så jag undrar om ni "ofta" känner er gravid? Som tex ömma bröst osv. Har känt mig gravid sen Juni men jag är inte gravid. Har även hört från TV (osäker källa) att PCOSare plussar senare än "vanliga", vad tror ni om det?
(ursäktar för att jag använder ett ordval som "vanliga", hoppas att ingen tar illa upp av det ordvalet men ni förstår nog vad jag menar)
Har ni haft ont vid äggstockarna när ni tagit Pergotime? Jag har haft väldigt ont sen ägglossning till idag, första mensdagen. Det har varit värst på höger sida, trodde verkligen att det hade tagit sig denna månaden men icke. Har en omgång kvar att hämna ut men receptet gick ut denna månaden eller nästa så hoppas verkligen att jag har den kvar!
Grattis till er som plussat!