Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej pergokämpare, har ägnat igenom en del av denna långa tråd och tänkte haka på som förstagångsanvändare av en enkel pergotimekur med början så snart jag får mens, vilket borde vara 25 maj. Har genomfört fullständig utredning med ett konstaterande om icke pcoare, blodprov, åtskilliga vulkontroller, äggledarspolning och spermakontroll. Står i kö till ivf i höst och fick tjata till mig pergotime i väntan på ivf.. Extremt oregelbunden mens, mellan 97-43 dagars cykler och har försökt sen feb 2012. Väntar med spänning på vad pergotime kan ge...första gången jag ser fram emot mens! ;)

• Lillebrorsfaster

Men herregud - min Mob är inte med mig, ger upp! Tack iaf pepsi! Har förstått att du lyckats bli gravid nu, stort grattis!! Hur många kurer tog det till slut? Eller blev du gravid under en pergokur? Kanske själv?!

• Lillebrorsfaster

Skönt att slippa det, även om jag förstått art man kan få en del obehagligheter av pergotime också.. Vilken vecka är du i?

• Lillebrorsfaster

Ett litet inlägg. Jag står i kö till ivf i höst från maj. Fick TJATA till mig att få prova pergotime innan, medan vi väntar. I feb hade vi försökt ett år. Så det är inte alla läkare som skrivet ut pergotime verkar det som. Läkaren var lite sur, men jag fick till slut iaf testa. Konstigt det där...?!

• Lillebrorsfaster

"För att jag har så bra egen äggproduktionsvärden" - men jag tänker: hur bra kan de vara om jag har en cykel på 97-43 dagar?! Så jag tjatade, och tjatade. Äntligen lyckades jag. I väntan på ivf...

• Lillebrorsfaster

Jag har en kompis som sa "fast bli inte gravid då - då är du höggradig mitt i sommaren"..vem bryr sig? Bara man blir gravid!!! Livet är allt lite orättvist ibland tycker jag..

• Lillebrorsfaster

Det är nog väldigt olika om den kommer tidigare eller ej, och beror ju förstås på tidigare cykelmönster.. Ska börja med min första kur på tisdag så jag har ingen erfarenhet själv, men räknar personligen med kortare cykel eftersom jag har så lång och oregelbunden annars..spännande ska det bli iaf, att se vad detta kan ge?!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)