• Linnea77

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej flickor! får jag vara med i ert gäng? ????. Lite om mig: Ätit 2 kuren pergotime utan kontroller. Är idag på dag 22 o har antagligen inte haft ÄL. Har nu precis varit på akuten då jag i 3 dagar haft buksmärtor som bara blivit värre. Ville kolla så det inte blivit en överstimulering. Allt såg okey ut. Dock var slemmhinnan tunn 7 mm o ägget var på 17mm. Dr trodde inte jag haft ägglossning de 3 senaste dagarna. Nu känns det hopplöst. Inte nog med att ÄL uteblev skulle den kommit så har man för tunn slemmhinnan. Nu ligger jag här i soffan knäckt över min onda mage o knäckt över att det verka kört. Är det någon som kan ge mig ngt hopp?? Tabletter Mot tjockare slemmhinnan ville de inte ge mig då jag har en ökad risk för proppar o detta medlet kunde spä på den risken! Fasens fasens skit!!

Skulle behöva lite stöttning tillsammans med er om det går bra?

• Linnea77

Det var iallafall ingen överstimulering . De trodde mer på att kroppen var sluten efter 2 kurer. Skulle jobbat hela helgen. Men klarar inte det då jag är helt jäkla sjukt trött o har ont. Känns dumt att vila i helgen. Hade ju hellre gjort det om man ngn gång blir med barn el åtminstone hade ÄL

• Linnea77

Skönt i allt elände o oro att folk här kan Inge hopp. Klart att det kommer skita sig ändå men med hoppet så hankar man sig liksom framåt utan att förlora förståndet. Känns hoppfullt att det finns det som haft ÄL så sent som dag 26!

• Linnea77

Mizzi! Jag hade många ul förra graviditeten samt blodförtunnande. Ser det inte som en risk utan som en möjlighet att läkarna försöker hjälpa er att få ert gryn. Min tjej är nu en glad o framåt tjej som inte tagit någon skada. Enligt studie så skall blodförtunnande hjälpa de fall som få missfall samt att vi som använder fragmin får oftast lättare förlossning enl min läkare . Jag vill bara ge dig lite positiv känsla. Hoppas ni snart har ert gryn! Trevlig midsommar

• Linnea77

Vad pergotime ger en falska symtomer! Är bara på ÄL+5. Ömma bröst o molvärk precis som innan mens. Ikväll när jag var ute med familjen så helt plötsligt sökte det mig o jag höllt på att kräkas. Nu sitter jag helt urlakad i soffan. Fasen vad biverkningar är drygt. Psykiskt påfrestande med symtomer som man kan tolka som ngt annat!

• Linnea77

Fia: kur 2 är jag på. Blir galen av dessa biverkningar. Under eller strax innan ÄL fick jag ju oerhörda smärtor i magen att jag uppsökte akuten. Så jag fick ju verkligen kännbar ägglossning. Har semester nu men vaknar 100 gånger per natt. Mardrömmar! Snälla snälla bli en bebis snart. Sedan vet jag inte hur många kurer till jag få med pergotime

• Linnea77

Mizzi! Jag har haft skitont i magen 3 dagar innan ÄL samt någon dag efter. Kollade med Stickan för att säkerställa o sedan fick jag sekretet

• Linnea77

Pepsi: ja jag håller mina tummar för det. Är på ÄL+6, när är det ägget fästes om det gör det?

• Linnea77

Fick brev från min läkare idag! Hade inte haft ngn ÄL denna månad på min andra pergotime enkelkur känns lite tröstlöst! Hade visst haft ett skitlågt värde 1,7. Bim +1 idag, ingen mens o negativt. Visst blir mensen sen med pergotime om man inte haft ngn ÄL?

• Linnea77

Ni som gjort vul runt dag 12, hur stora var äggen då? Fick ju inte ÄL på min enkelkur o blev inte heller kollad då. Skall göra vul på måndag på min dag 12 med dubbel. Är väldigt nervös att inte heller detta skall hjälpa!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)