• Theresan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hallå!

Jag är inne på min tredje omgång pergotime, den andra med dubbeldos. Jag har för första gången den här månaden lyckats få till ett positivt ÄL-test, två till och med. UL visade en stor äggblåsa.

Jag har mått bra under hela kuren, fram till idag (CD17). Helt plötsligt har jag fått starka influensaliknande symptom. Jag mår illa, har ont i kroppen och i halsen. Särskilt ont har jag i baksidan av låren och i fötterna, konstigt nog.

Jag brukar inte bli sjuk så hastigt och utan anledning, så jag funderar på om det kan vara biverkningar från pergotime. Är det någon som har upplevt liknande symptom? 

• Theresan

Jag har bara gått på UL en gång i månaden, vid dag 14 ungefär. Jag har aldrig fått ta blodprov för att se om ÄL skett. 

• Theresan
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-18 19:20:53 följande:
    Jag tycker det är märkligt att alla inte gör blodprov! Det är det enda som kan påvisa att en ägglossning skett. Även om läkaren ser att ett ägg är av bra storlek och verkar vara på väg att släppa så behöver det absolut inte göra det! Hur tänker dom??
    Fast om man inte får mens kan man väl nästan anta att det inte har blivit någon ÄL?
  • Theresan
    Boomsan skrev 2013-05-21 17:59:34 följande:
    Har ni haft ont vid äggstockarna när ni tagit Pergotime? Jag har haft väldigt ont sen ägglossning till idag, första mensdagen. Det har varit värst på höger sida, trodde verkligen att det hade tagit sig denna månaden men icke. Har en omgång kvar att hämna ut men receptet gick ut denna månaden eller nästa så hoppas verkligen att jag har den kvar!

Grattis till er som plussat!
    Jag har också lite värk, som svag mensvärk ungefär, är på ÄL+6 idag. Hoppas på att det betyder att det har tagit sig.

Jag känner mest på vänster sida, det var i vänster äggstock jag hade en mogen äggblåsa. 
  • Theresan

Håller med, när barnet föds spelar verkligen ingen roll, bara det blir ett barn någon gång.

Förut ville jag verkligen ha en flicka, där känner jag nu också att det verkligen inte spelar någon roll, bara det blir ett barn. 

• Theresan

Jag har en funering kring pergotime.

Ni som har fått ÄL av pergotime men som trots det inte lyckats bli gravida, hur många gånger fick ni ÄL utan att lyckas? Har ni lyckats senare? 

• Theresan
    Linnea77 skrev 2013-06-22 22:01:02 följande:
    Vad pergotime ger en falska symtomer! Är bara på ÄL+5. Ömma bröst o molvärk precis som innan mens. Ikväll när jag var ute med familjen så helt plötsligt sökte det mig o jag höllt på att kräkas. Nu sitter jag helt urlakad i soffan. Fasen vad biverkningar är drygt. Psykiskt påfrestande med symtomer som man kan tolka som ngt annat!
    Jag har också en del molvärk, är på ÄL + 3-5. Förra månaden hade jag molvärk ända från ÄL fram tills att mensen kom. Knepigt.
  • Theresan

Är det någon som vet ungefär hur många doser pergotime man får ta innan man ger upp och går vidare till annat?

Jag har ätit fyra doser varav två med lyckad ÄL. Har aldrig blivit gravid.

Jag börjar tänka att det är jag som är osund på något sätt och att jag därför inte blir gravid, att jag äter fel, tränar för mycket, dricker för mycket kaffe eller något annat.

• Theresan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-07-12 15:25:39 följande:
    Tänk på att det kan ta flera ägglossningar även för vanliga par utan problem. Så de här 25% chans vid varje äl gäller väl oss också?
    Jag hoppas att det stämmer, att vi bara har haft otur än så länge.
  • Theresan

Jag plussade med digitalt i onsdags (Gravid 2-3) på BIM +3.

Fem pergotime-kurer, varav tre med lyckad ÄL, krävdes det för ett pluss. 

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)