• Irmeline

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej tjejer, jag hoppar gärna in här!
    Jag har pco och åt två kurer pergo 2011 efter att ha försökt själva i ett år. Första kuren hade jag en stor och två små blåsor, de trodde bara en skulle lossna, andra gången hade jag bara en, som lossade och som nu är en 15månaders som sover i rummet intill :)
    Jag hade vul dag 12 vilket eg var tidigt, blåsorna var då bara 12mm. Lossade dag 19 kur 1 (åt pergo fr dag 5) och lossade dag 17 kur 2 då jag åt pergo fr dag 3.

Nu försöker vi få syskon och efter en ostimulerad cykel ( som blev väldigt lång) så försöker vi nu med pergo igen, åt sista tabletten idag och förväntar mig äl kring nästa helg. Tog de tabletter jag hade kvar hemma och har därför inte kontaktat läkaren så nu blir jag lite orolig när jag läser om överstimulering. Eftersom jag knappt lossade förra behandlingskurerna så tänkte jag att det nog var lugnt? Har känt lite molande värk de senaste dagarna sen jag började äta. Aj88, hur var det du kände och när den gången du blev överstimulerad?

• Irmeline

När jag tog pergo förra gången hade jag massa symptom kur 1och trodde verkligen jag var gravid, nästa kur kände jag nästan inget och då var det...

• Irmeline

Grattis rue!! Inte behöver strecken vara lika starka för att det ska vara säkert plus.. Om du ser ett tydligt streck är det plus ;)

Åh nu vill jag också, evigheter kvar till äl, för att inte tala om evigheters evigheter till bim...

• Irmeline

Mizzii känner samma här, på dag 11 nu och börjar känna mig sugen ;) tror dock det är sex dagar till äl, men bra att öva lite ;)

• Irmeline

Tråkigt att höra förväntansfull. Lycka till med relationsbygge och stöttning av mannen din.

Hur går det för er andra? Jag väntar ff på äl...

• Irmeline

Vilket roligt namn på den här tråden förresten; pregotime ;) time to get prego (pregnant)!! Så borde pillrena heta!

• Irmeline

På dag 18 idag och negativa äl test fortfarande. De två andra kurerna jag åt fick jag pos dag 16 resp dag 17 och äl dag 17 resp 19. Hoppas det blev nån blåsa denna kuren...

• Irmeline

Lillebrors: jag plussade på kur 2förra gången, bara upp på hästen och försöka igen ;) Precis fått pos äl test på dag 21... Och även idag på dag 22. Hoppas det betyder lossning. Har myst på tre dagar i rad nu :) Håller tummarna för er andra!

• Irmeline

Elits: jag har hört att man kan blöda kring äl, och då molar det också. 18+14 blir ju 32 dagar också, vilket verkar stämma för dig...

• Irmeline

Grattis till lyckat kub :)

Själv är jag på äl+9 idag och tiden går låångsamt. Hur tidigt kan man testa? Funderar på att ta ett test på söndag, äl+11. Har ingen PMS än, så det är hoppfullt :) men inga graviditetssymptom heller...

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)