Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
hur går det för alla??
hur går det för alla??
Har precis varit på vul på cd 12, men hade bara en på 12,5 mm... Ska tillbaka på fredag och förhoppningsvis har den växt då.
Tröttsamt bara....
Hej! Jag skulle gärna vilja vara med i er tråd om det är ok!?
Jag blev gravid förra sommaren, och födde på påskaftonen i år en liten flicka. Tyvärr så stannade hennes hjärta mitt under värkarbetet, och vi kommer aldrig få någon förklaring till vad som hände.
Ungefär 4 månader efter förlossningen bestämde min sambo och jag att vi ville försöka skaffa syskon till vår lilltjej. Längtan efter ett levande barn att ta hand om finns ju kvar, men rädslan är inte att leka med.
Dock hade inte min mens kommit tillbaka, så jag sökte mig till gyn för att kolla läget. Det visade sig då att jag har tydlig PCO. Fick Provera för att få igång mensen, och en enkelkur Pergotime på det. Tyvärr hände ingenting. Mina äggblåsor ville inte växa alls. Nu har jag idag börjat med en dubbelkul. Hoppas det fungerar bättre. Jag antar att alla här inne vet hur jobbig denna väntan är. Jag är så fruktansvärt otålig efter det som hände i påskas.
Vad har ni för erfarenheter angående enkelkur vs dubbelkur? Jag har nämligen en känsla av att inget kommer hända nu heller. Hur vanligt är det att man är resistent mot Pergon?
Hej!
Jag beklagar verkligen vad som hänt!
Och det är klart att du får hoppa in här ![]()
Jag fick ingen äl med enkeldos, jag tror däremot att jag hade det förra månaden. Åt dubbel denna gången med, men äggblåsan har inte växt så mycket som den borde.
Får jag inte ÄL denna gången så blir det trippelkur nästa gång. Jag ska ju kolla på fredag igen
Otålig är bara förnamnet... man tänker att när man får pergo så ska allt gå bättre... det blev inte riktigt så ![]()
Har precis varit på vul!
Äntligen lite bra nyheter!
Är på dag 16 och hade en fin äggblåsa på 21-22 mm
sååååå skönt!!
Tack!
Ja, jag va inte särskilt positiv i måndags... men har känt att det har ömmat lite o så ![]()
Ja nu vet jag ju att det finns en chans iaf!
Och jag vet att dubbel dos verkar funka bra.
Så min helg kommer bli kanon!
Tack pepsi och renrot!!
shit va svullen jag börjar bli! hoppas på äl snart för detta börjar bli jobbigt... bara att sätta sig ner gör ont.... men hoppas att det är ett fint ägg som släpper ![]()