• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Emmie02 skrev 2012-07-18 19:30:08 följande:
    Föresten en reflektion bara detta måste vara en tur tråd eftersom vi måste vara ganska många som plussat nu på bara två månader :)

Tack vännen! Men det är faktiskt sant! Men ibland sKa man ha lite tur oxå ;)
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-07-18 17:24:54 följande:
    Sa glad jag blir for dig pepsi :) Grattis! Gladje tarar :) Vet hur magiskt det kanns nar man plusar. Hor av dig om du behover fraga nagot eller undrar nagot. Glom inte att ga till apoteket och borja med en gang med folsyra om du inte redan borjat med det :) GRATTIS en gang till vannen :)

Tack vännen! Jag köpte faktiskt ett paket, får börja använda det på en gång. Tänkte på en sak, du hade haft mensvärk första veckorna om jag fattat rätt? Jag har som mensvärk, inte hela tiden men ofta när jag rör på mig. Har du fortfarande mensvärk?
  • Pepsi
    elith skrev 2012-07-18 22:22:21 följande:
    Hoppas jag har samma tur med dubbel kuren! Super grattis!!!! :)

Det ska vi väl hålla tummarna för!! :)
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-07-19 11:45:41 följande:
    Härligt Pepsi, ett stort grattis! jag är på dag 23 av ca 30 och idag känner jag mig lite illamående och lite ont i magen, konstig känsla, som om man det är början på kräksjukan (hoppas inte att det är det) min fråga är; någon som vet om man redan kan känna gravidillamående så tidigt? kan ju även vara mensen på väg, men jag har aldrig varit illamående som mens värk förr.     

Tack :))
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-07-19 21:35:29 följande:
    mens vark liknande ont hade jag fosta veckorna. Inte jamt, bara ett par ganger om dagen. De fosta dagarna kom de valdigt ofta. Sen kom de och gick fram till vecka 7. Sen forsvann det och har ej kommit tillbaka.

Tank pa att det avan kan hugga i sidorna over aggstockarna det ar helt normalt.
    Okej, något hugg över äggstockarna har jag inte. Men mensvärk på eftermiddagarna! Det har jag :P
    Men skönt att det kanske går över om ett par veckor! Men det är såå värt det <3 Men skönt att man vet att det är normalt och ha så :)

När ringde du o skrev in dig hos barnmorskan?
    Ska man ringa gyn och få graviditeten  bekräftad? Tänkte ta ett CB-digital i helgen så man är helt säker för att det är ju fortfarande helt overkligt. haha :D
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-07-20 11:30:29 följande:
    Jag plusade pa fredagen och ringde till gyn pa mandagen. Fick sen inte tid till gyn forran i vecka 7. Da man vill vanta tills dess for att se det lila hjartat sla.

Sen pa onsdagen ringde jag till bm och fick tid for halsosamtal i vecka 5 och inskrivning i vecka 8.
    Okej, kanske ska höra av mig nästa vecka till dom då. Så man får tider hos dom. :)
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-07-22 16:19:46 följande:
    mens på dag 26 här, jag blir så trött. Behandlingsfri månad och kortare cykel än med pergo... vi som låg som kaniner... men men nya tag i augusti...
    måste fråga er andra som blivit gravida? har ni haft sex före under och efter ÄL, denna gång hade vi 6 före och under, men fick inte till det lite efter ÄL..kan detta spela in tror ni? jag börjar snart bli desperat vad man gör för FEL eller vad F... det är, Äl hade jag ju i Juli....
    Tråkigt :( Förstår att det är jobbigt.

Nu när jag fick utslag på ägglossningstestet, hade vi sex samma dag, dagen efter och dagen efter det.
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-07-22 21:05:06 följande:
    Vi hade sex varannan dag innan pos på äl test och sedan den dagen och dan efter hade pos på äl test i tre dagar i rad, men tredje dagen då hade vi lessnat det hade ju inte varit så spontant precis. Blev super nojhig endå att jag missat äl tankarna snurrar så hemskt de två veckorna man väntar på plus eller mens. Dock så lever ju spermierna ett tag i livmodern så igentligen hade jag inte behövt oroa mig. Det har varit mer oro nu dessa veckor fram till vecka tolv som jag går in i på onsdag, först är oron över att få mens super glad över plusset som snabbt byts ut i oro över att det ska hända något som missfall eller nåt. Hoppas du lyckas nästa kur :)
    Oj är det 12 veckor sedan du plussade! tiden går så snabbt :)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-07-23 08:53:56 följande:
    Hej på er! Hade tid för vul den 25/7 för att se om det blir nå ägg ( är inne på omgång 2 dubbelkur) men mensen kom tidigare och fick därför börja tidigare med pergo så ska strax iväg till gyn för vul. Nu håller vi tummarna för att det har blivit nåt ägg!!!! :)

Spännande! Håller tummarna för dig!
  • Pepsi
    elith skrev 2012-07-23 11:05:57 följande:
    Vul påvisa ingen äl :( äggblåsan ska ju vara 16 mm och här var det bara 10.... Nu ger jag upp orkar inte med besvikelsen hela tiden......
    Lider verkligen med dig! Ta ett par dagar va lite nere, men kom tillbaka upp snart! Min läkare sa till mig att det finns dom som måste ta 3 pergotime tabletter per dag för att det ska fungera!
    Var det din andra dubbelkur? Fick du ägglossning på första dubbelkuren?

Styrkekram!
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)