• elith

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Fick ingen rolig start på nya året, mensen kom som ett brev på posten imorse.. Men jag misstänkte nästan det jag förstod att vi missade äl den här gången.. Jaja nytt år nu och nya möjligheter! Gott nytt år på er!

• elith

Är det fler här som upplever sina "mens dagar" kortare efter pergotime? I vanliga fall har jag haft mens ca 6-7 dagar och efter pergotime har jag haft ca 4 dagar .

• elith

Vet inte om det beror på tunn slemhinna, för när jag kollade min så var den perfekt. Jag börjar fundera på om det kan bero på att min mens är mer regelbunden nu men jag vet inte.

• elith

Stort grattis! :) här fick jag lite rosa aktiga flytningar idag. Är 15 dagar sedan mens. Kan det vara äl som är på intåg?

• elith

Nu har vi precis kommit hem från mötet med läkaren. Remissen till IVF blir skickad imorn så nu är det bara och vänta på att få komma dit! Är verkligen super glad och våran läkare är så fantastisk! Det tråkiga är att han gjorde ett vul och det verkar som kroppen "går tillbaka i dåliga vanor" med oregelbunden mens och ingen äl. Men men så kan det vara får vara glad över att vi kommer få hjälp nu. Hoppas att det kommer gå fort till första mötet! :)

• elith

Jag år pergotime 4 gånger innan vi fick remiss till ivf. Och jag fick även äl lite senare. Tredje omgången fick jag inte föräns dag 30 i cykeln.

• elith

Nu har hela min värld rasat. Jag kommer att lämna er här på FL fick precis svar att vi inte kommer få göra ivf pga att min man inte varit nykter i 3 år. Så nu kommer jag lämna bakom mig allt vad som har med barn att göra. Det här var droppen efter allt. Men jag önskar er alla ett stort stort lycka till och jag hoppas att ni alla får era efterlängtade plus snart!

• elith

Har funderat över en sak, kanske jag som är lite dum i huvudet, men. Är det så att även fast man får mens så får man inte ägglossning varje gång med PCO? Nån som förstår hur jag menar och vet? :)

• elith

Tack för svar! :) alla man berättar för att man har pco tycker att eftersom jag får mens i princip varje månad men inte regelbundet så borde jag ha ägglossning Också. Men då är inte fallet så, skumt hur kroppen är :/ för oss är den eviga väntan på att få göra Ivf stor. September 2014 får vi påbörja den resan. ( om jag mot förmodan inte blir gravid innan) har svårt att tro det, har använt pergotime 5 gånger, fått äl varje gång men inget plus :( ibland känns allt så hopplöst och jag vill ge upp. Idag startar jag med lchf , har hört att det ska vara bra för oss med pco och sen självklart vill jag gå ner i vikt tills vi ska få göra Ivf.

• elith

Mina cyklar är mellan 33-41 dagar. Så därför har jag funderat också på om det är så att jag får äl kanske inte jämt men inte så sällan. Förra månaden tempa jag och då hade jag äl utan pergotime. Åt sista kuren i mars. Har fått äl varje gång med pergotime och ätit dubbel kur, då har cyklarna också legat på 31-33 dagar då jag fick ganska sen äl med pergotime. Nu har jag bestämt mig för att prova på lchf då jag hört att det ska vara bra för oss "pcoare" har läst att fler fått mer regelbunden mens och äl osv, kan ju vara värt ett försök :)

• elith

Känner mig lite fundersam.. Har Sen tre dagar tillbaka har lite mol värk i "tjejmagen" och även fått blödning. Första dagen var jag övertygad om att det var mens fast det är för tidigt. ( cd 18 då brukar få mens mellan 31-45) blödningen försvann samma dag, men kom tillbaka igår och idag men det konstiga är att den försvinner direkt!? Egentligen är det med som det vore flytning för det är ju ändå ingen riktig blödning. Enl kvinnokliniken kan det vara mellan blödningar men jag vet inte, nån mer här inne som brukar eller har fått så förut? Ny förklara jag krånglat men hoppas ni förstår vad jag menar ;)

• elith

Åh jag blir galen! Var hos Vc igår pga min magsmärta och blödningar. Alla prover bra och grav test neg. Var inställd på neg men ändå fanns en liten förhoppning... Blödningarna har dock slutat nu men har fortfarande mol värk i "tjej magen" har beställt hem bidrottninggele och munkpeppar, har läst ganska mycket om det och det har tydligen hjälpt många med oregelbunden mens och pco att bli gravida. Värt ett försök iaf! Någon som testat det och vet om det gett bra resultat med mens osv? Ska tydligen vara bra mot PMS också vilket jag har massiv av varje gång innan mens.......

• elith

Har inte tagit pergotime sen i mars så det kan det inte vara. Jag har en dubbel kur kvar att ta när jag vill, men vi har bestämt oss för att spara på den ett litet tag :) så då tänkte jag försöka mig på lite hälso preparat först. Har haft funderingar på om det kan vara äl, men tycker inte att jag borde haft ont dn vecka O såna konstiga blödningar då. Men nu ikväll så sticker det och molar ordentligt i höger äggstock så jag vet inte :S jobbigt är det här iaf....

• elith

Louie, grattis!! Jag har precis börjat äta rosenrot, och royal jelly. Hur länge åt du det innan pluss?? Man får ju en lite. Förhoppning att det kanske vill ta sig!!! :)

• elith

Låter ju helt fantastiskt!! :D men det kan väl inte göra nåt om man börjar äta det innan mens? Är inne på cd 38 utan mens och neg grav test, har läst att rosenrot och bidrottning gelé även kan sätta igång mens, så då borde man ju bara kunna fortsätta även när mensen kommit? Tack så mycket, och att huden blir bättre är ett stort pluss i sig då jag har väldigt ful!
    Har också läst mycket positivt om bisolvon! Hoppas hoppas det vill bli nåt nu!! :D

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)