• lantisen02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

hej hopp.
    var på Ultraljud igår efter avslutad pergokur i torsdags, och de visade sig vara 2 äggblåsor och läkaren var hoppfull, nu är det bara att köra på. Har känt molande värk så jag tror att en bra ÄL är på gång, nu ska de liggas varannan dag framöver...känner mig positiv nu faktiskt! Skönt.
    trevlig helg på er 

• lantisen02

Hejsan.
    Har uppdaterat mig lite vad som hänt er andra, har inte varit inne på ett tag, då jag har gift mig och varit på bröllopsresa. Underbart att gifta sig.Skrattande

Jag har nu ätit en pergotimekur och fått mens här i veckan, man börjar tappa hoppet lite, gjorde blodprov på dag 27 pga att vi var i Paris och som visade lågt progesteoronvärde. Dock tyckte läkaren att jag skall äta kur nr 2 med samma dos (jag tror att jag behöver ökad dos).
    Blir lite intresserad av att ni börjar med pergo dag 3 istället för dag 5? vad gör det för skillnad?

Ett stort Grattis till "Gravid till sommaren". Ger mig lite hopp.

• lantisen02

Hejsan.
    är på min 3:e dag pergo nu på andra kuren, börjar redan då ÄL-flytningar. Nån mer som fått detta så snabbt?

• lantisen02
    gipsybird skrev 2012-06-05 12:12:45 följande:
    oo denna väntan nu ej ag inne på min 18 dag i menscykeln o ingen äl än fast jag tagit pergotime.. jag blir galen jag testar varje dag o har sex varann dag men ändå så tänker jag " tänk om jsg hsr missat den" eller  om den inte kommer alls
    oj va jag känner igen mig! jag är på min andra perokur men bara på dag 4, så imon tar jag sista tabletten för denna kur.. man blir så ledsen och trött och sur påatt det aldrig tar sig...
    vi har oxå 6 varanann dag men jag har slutat med ÄL-stickor regelbundet, tar ibland men jag har tröttnat lite, jag tror att jag behöver dubbelkur pergo, men min läkare ville testa en kur till...
    väntan och väntan.
    hur lång menscykel brukar du ha?
  • lantisen02
    Emmie02 skrev 2012-06-06 13:42:20 följande:
    Jag plussade precis :) trodde jag aldrig på första kuren, fattar de inte riktigt är alldeles skakis :/
    va kul, grattis
  • lantisen02
    Elsima skrev 2012-06-08 19:04:00 följande:
    Hej alla tappra och barnlängtande!

Det är verkligen roligt att läsa att det kan fungera efter lång väntan. Grattis till er som har fått ett efterlängtat +.

Själv har jag avslutat den 3e dubbelkuren med pergo. Äl-testet visade positivt så jag hoppas, hoppas, hoppas att jag har något äl-värde att tala om den här gången. Jag får svar på måndag.

Har ni det som jag, ca en vecka efter äl börjar det "stråla i brösten" (inbillning?) och jag tänker NU äntligen. 1a tecknet på graviditet. Jag går på det varje gång, så sjukt störande att kroppen hittar på symtom.

En annan sak att ventilera. Tycker någon fler än jag att det är en pina att ha sex numera? Efter 17månader då man ska nödnuppa på bestämda tider och inte av lust har den där lusten helt försvunnit. Jag är ALDRIG sugen.

Sen var det ju det här med kommentarerna. Jag och min sambo har varit ihop i 10 år, vi har båda fast jobb och bor i ett stort hus. Släkt och vänner förväntar sig en bebis från oss. " Är det inte dags snart" eller "blir du inte sugen på en liten" eller "kan ni inte skaffa barn snart, tänk så mysigt då kan ni inreda ett barnrum" De skulle bara veta... men hur gör ni? Har ni berättat att ni försöker? Vi är rädda för att då istället få frågan gång på gång om det har tagit sig.

Jag blir så jäkla less på allt ihop. Innan den här resan började förstod jag inte vad ordet "väntan" kunde innebära. Man väntar ju nästan ihjäl sig. Under mensen väntar man på att ta pergo, sen väntar man på att det ska gå 21 dagar för att ta blodprov, sen väntar man på att få svar på blodprov, sen väntar man på att ta ett grav.test när mensen borde ha kommit, sen väntar man på en något försenad mens.

Bara att kämpa vidare, nu har jag då fått skriva av mig lite. Tack för en bra tråd och lycka till alla!
    känner igen mig i det mesta, men mest det här med 6:et, det här med barnproduktionen tar liksom bort det härliga och mysiga med 6, som sagt så brister lusten här oxå, "suck".
  • lantisen02

Hejsan. va kul att några +ar här i tråden. Härligt! Son sgat så ger det lite hopp...
    här dag 14 och ingen ÄL ännu, men känner lite dragningar i nedre regionen så jag hoppas hoppas att det kommer snart, jag och mannen har inte börjat vår varannandag sex ännu, pga av dålig lust, men nu jädrar....

• lantisen02

hej hopp.
    har en fråga, har fått vita flytningar igår och idag, ser ut som ÄL-flytningar, jag är på dag 22 i en cykel av 27-28, kan man ha ÄL så sent, eller är det nån som har erfarenhet?
    Kan ju vara andra flytningar som har ett samband med att man ätit pergon...

• lantisen02
    gipsybird skrev 2012-06-19 15:23:09 följande:
    jag hade min äl dag 28 så visst kan den komma sent men ta ett test
    tog ett test igår som inte visade någon ÄL.. ..väntar på BIM 24 el 25 jun...tror inte att de tar sig denna månad,
    tog ett nytt blodprov (gällande progesteoronvärdet) igår som jag hoppas på svar på innan midsommar,
  • lantisen02

jaha,  nu väntar man på mens här dag 28 och inget ännu, har som mensvärk, det moler lite och så, jag brukar ha superont innan mens, kan det ha tagit sig tro?

Är de nån annan som har erfarenhet av att ha som typ  mensvärk när det har varit en graviditet?  tog dock ett gravtest i morse som var negativt..

väntar oxå på att BM på fert.mott ska höra av sig gällande mitt blodprov....
    åhhh, denna väntan...

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)