• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

choklaa skrev 2012-05-01 15:48:07 följande:
    Du kommer få en blödning :) dvs om du ej är gravid. Man kan räkna med en blödning inom 8 dagar.

För mig tog det 7 dagar på första kuren innan blödningen kom. Andra gången kom de på dag 10 på kuren.

MVH DISA
    Skönt, då har jag ett par dagar kvar tills den kan/ska komma. Läkaren rekommenderade och ta en grav-test och det var ju inget som vanligt :P

Då är det bara vänta o se. Har väl aldrig väntat så här på en blödning i hela mitt liv :P
  • Pepsi
    Elsima skrev 2012-05-01 18:18:32 följande:
    Intressant att läsa hur det går för andra. Vi har försökt sedan dec 2010 och är nu inne på pergokur nr 2 . På kvinnokliniken tyckte jag att de sa att man skulle ha ett äl.värde närmare 28 för att det skulle vara en bra äl. Vid test före pergo låg jag på 19, efter första kuren hade jag inget äl.värde (9) :( Jag fick öka dosen till dubbel och nu har jag tagit prov igen, väntar på svar.. Jag håller med om att det var jobbigare under de första månaderna, då hade jag så stor förhoppning om att det skulle bli ett +, nu längtar och hoppas man som en tok men samtidigt vet man att mensen kommer som vanligt. Det blir spännande att få veta om man har haft ngn äl i af.
    Håller tummarna att proverna är positiva och att du haft en bra ägglossning! :)
  • Pepsi
    Elsima skrev 2012-05-02 10:13:39 följande:
    Fick svar på mailen, 0,8 i progesteronvärde.. Verkar inte fungera alls med pergo. :( Hoppas att det går bättre för er andra.
    Min läkare sa till mig att jag skulle börja med en kur, om inte det hjälpte skulle jag kunna få både dubbel och tredubbel dos...Och hjälpte inte det skulle jag få hormonsprutor.
    Så upp med hakan, det är inte slut än!
  • Pepsi
    masken skrev 2012-05-03 16:35:21 följande:
    Hej, hoppar in i denna tråd! Är inne på min första pergotimekur efter att ha ätit Provera i 10, dock kom endast en väldigt sparsam mens, typ bruna flytningar i knappt 2 dagar. Har bara haft en spontan mens efter att jag slutat med p-piller i januari 2010. Ska på VUL 9/5 men är väldigt skeptisk till att pergon ska ha gett resultat...
    Trevligt! Välkommen :)

Vi håller tummarna för att det ska ge något resultat iallafall. :)
  • Pepsi
    Renrot skrev 2012-05-03 20:26:39 följande:
    Hej alla.

Idag vart det till gyn. Han kunde inte se någon action direkt. Kanske ett ägg, men han va inte säker. Han kunde inte garantera, men sa att vi skulle testa att köra på som vanligt ifall en ÄL inträffar senare i cykeln.
    Men han sa också att min slemhinna såg fin ut, så det va iaf något.
    Jag fick också dubbel dos med Pergo utskrivet ifall mensen dyker upp igen.

Men jag är hoppfull :) Nog fasen ska vi alla här baka bebis snart!

Hoppas ni njuter av det fina vår vädret :)
    Det ska va fasen så svårt :) Men snart snart måste vi alla få till det! Vi håller alla tummar och tår =D
  • Pepsi

Efter Proveran är nu mensen här! 8/5 börjar jag med pregotime, så får vi hoppas på att man svarar på en enkelkur. Sitter just nu och väntar på att läkaren eller ssk ska ringa upp och ge mig en tid för vul, hon trodde det skulle bli 16 eller 17 maj.

Usch, tänk om man bara kunde göra detta snabbt och enkelt och inte behöva ha dessa långa väntetider, mellan mens och pregotime och sen ska man vänta på vul...Och om det har lyckats då kommer väl den värsta väntan :-P
    Nu har jag fått klaga lite!

Ha en trevlig helg tjejer!

• Pepsi

Det är min första oxå, är jätte spänd på om det givit något resultat! Jag hoppas verkligen det för nu jag sån sjuk mensvärk..så man vet att det är värt besväret menar jag

• Pepsi

Då hoppas jag att mitt oxå bara håller i sig ett dyng. För det här är nog den värsta menssmärta jag varit med om, det gör ju inte ont i magen utan mer i underlivet och så blöder jag som jag vet inte vad.

Gnäll gnäll gnäll, i slutändan kommer det vara så värt! Nej nu ska jag och sambon ta tag i vår flytt som går av stapeln idag! Hoppas ni alla får en fin lördag!

• Pepsi
    Jojolita skrev 2012-05-08 11:28:57 följande:
    Hej,
    Först och främst: Lu89Th, GRATTIS!! Det ger än hopp!

Och Choklaa: Nej Alvedon ska inte vara några problem vid ÄL för det är tabletter som innehåller ibuprofen som är antiinflamatoriska som kan ta bort "inflammationen" som blir vid en ÄL.. Så Alvedon och Ipren är t.ex OK..

Jag tog min andra pergotablett idag.. Kunde knappt sova i natt och vaknade med värk i magen och jag hade svettningar flera gånger..
    Jag tror dock det är placeboeffekter för jag har läst biverkningslistan 10 ggr och jag gissar på att man inte ens kan få bieffekter efter 1 tablett bara, eller vad tror ni?
    Hur fort kan man få bieffekter egentligen?

Jag ska inte göra något VUL i samband med ÄL som det verkar som ni alla får göra (?), min gyn sa inte ett ljud om det. Bara köra med stickor för att se om jag får nåt omslag..
    Sen om man måste gå in på 3:e kuren så måste man kolla upp slemhinnan så det inte blir en motsatt effekt.
    Är det nån av er som inte ska på VUL som jag?
    Och ni som ska på VUL, är det era första kurer?

Ciao så länge!
    Hej!

Jag ska på VUL den 16/5. Tog min första tablett av Pergotime idag.
    Min läkare sa bara att hon ville se hur jag svarade på den första kuren, så skulle det bli fler gånger så lät det inte säkert att det skulle bli några VUL. Men kan tänka mig att om det inte skulle funka så får man jag nog fortsätta göra VUL så man ser.
    Jag har ju även PCO och då kan man få felaktiga utslag på Ägglossningstest, så det kan ju vara en orsak i mitt fall att de vill göra VUL.

Hoppas du inte får fler bieffekter, om det nu är det ;)
    Jag har inte känt något av tabletten...Men kanske ska vänta tills jag tagit ett par stycken!

Om du blir osäker på det här med VUL, ring och kolla med dem varför inte du får göra ett :)
  • Pepsi

Jahopp, då har jag tagit min första Pergotimetablett, får se hur man reagerar.
    Den 16/5 blir det VUL och då får vi väl se hur det har gått, om det blivit någon ägglossning.

Roligt att vi är några stycken som ska göra det ganska tätt! Håller tummarna för alla, att det blir fina ägglossningar ;)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)